דבורה פאלי, שבניה יעקב ישראל (5) ואשר מנחם (7) נרצחו בפיגוע הדריסה בשכונת רמות, ילדה הבוקר (יום רביעי) בן. בעלה שנפצע בפיגוע, אברהם, השתחרר לאחרונה מבית החולים וביקר לראשונה בקבר של ילדיו שלשום. התינוק נולד בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, לשם הועבר אברהם להמשך טיפול ושיקום.
"את האסון שלנו חווה איתנו כל עם ישראל וגם היום העם מבקש להיות חלק משמחתנו", אמרה דבורה היום לאחר הלידה. "כנגד כל הציפיות, בעלי ליווה אותי בחדר הלידה. הוא החזיק וחיבק את התינוק מיד לאחר הלידה, ובירך בשם ומלכות בירכת הטוב והמטיב. אנו מודים על הטוב, על הטיפול הרפואי בכל המחלקות בהדסה, ומודים לכל מי ששואל ומתעניין מכל קצוות הארץ".
3 צפייה בגלריה
דבורה, אמם של אשר פלאי ויעקב פלאי
דבורה, אמם של אשר פלאי ויעקב פלאי
דבורה עם תמונת ילדיה
(צילום: יואב דודקביץ')
יומיים אחרי הפיגוע, בעודה בהיריון בשבעה, אמרה האם ל-ynet כי "אני מרגישה שהאסון שקרה לנו זה אסון של כל עם ישראל. אנחנו מרגישים את השותפות של כולם, את האכפתיות של כולם. ההרגשה היא ששני הילדים האלה שנלקחו הם הילדים של כל העם. זו הרגשה שקצת עוזרת לנו בהתמודדות".
על ילדיה שנרצחו בפיגוע הדריסה בירושלים סיפרה: "זכינו לקבל שתי מתנות מבורא עולם - שני ילדים טובים בעלי מזג נוח וטוב. הם נהרגו בגלל היותם יהודים על ידי מחבל, מתו על קידוש השם. אנחנו רק מקווים שהקורבנות האלה שנלקחו מעם ישראל לא יהיו קורבנות שווא".
3 צפייה בגלריה
הברכה
הברכה
חדרה של דבורה במחלקת היולדות בהדסה הר הצופים, שקושט על ידי צוות המחלקה
בשיחה, יממה אחרי שאשר בן ה-7 הובא למנוחות, היא סיפרה על הדקות שלפני הפיגוע: "בעלי לקח את הילדים הקטנים שהיו אמורים לנסוע באוטובוס, כאשר חלק מהמשפחה נוסעת ברכב. הבן הגדול שהיה אמור ללוות את היותר קטנים נשאר ברכב. בעלי יצא עם הילדים ואז הרכב נכנס בהם. הבן התקשר לספר שקרה משהו. זה היה ממש פה, קרוב לבית. הגענו לשם לזירה, והבן שהיה בחיים אמר לי - 'אני לא יודע מה קורה, איפה האבא, איפה הילדים'".
לדבורה ואברהם עשרה ילדים, ושניים מהם נרצחו על ידי המחבל חוסיין קראקע. על בניה שנרצחו אמרה האם: "יעקב, בן 5, היה ילד ממתק. ילד שכולו היה נתינה, רצון טוב לשמח. הוא תמיד היה אומר תודה. הוא אמר - 'אני לא רוצה לנסוע באוטובוס, אבל אם אמא רוצה אז אני אסע'. אותו דבר גם אושי. הוא נולד בתשעה באב, קראנו לו אשר מנחם, על שם המשיח. צחקנו איתו הרבה פעמים שאולי הוא יהיה המשיח. הם ילדים שאהבו לעשות מצוות, ללמוד, היו הולכים עם אבא לבית הכנסת. עכשיו הם למעלה ביחד, בחייהם ובמותם לא נפרדו".
3 צפייה בגלריה
הברכה
הברכה
"זו הייתה ההלוויה שלו לילדים". אברהם פאלי מול קברי ילדיו, שלשום
ישראל פאלי, אחיו של אברהם ודודו של הרך הנולד, סיפר בריאיון ל-ynet radio כי דבורה "רצתה כל הזמן שאברהם יהיה לידה בשעת הלידה, וזה מה שקרה". לדבריו, "דבורה חזקה ומתמודדת. בעזרת השם יהיה אור גדול מהילד הזה למשפחה הזאתי, ומקווים שיהיה מעכשיו רק דברים טובים".
הדוד שיתף על ההתמודדות של זוג ההורים, ואמר כי "אני לא יודע אם אפשר לגמד את זה בכמה מילים, זו התמודדות יום יומית כל רגע ורגע". עם זאת, הוא סיפר כי הם "מאוד מאוד חזקים ומאמינים וכל הזמן מסתכלים איך אפשר להתקדם במה שצריך לעשות". לדברי ישראל, עבור אברהם העלייה לקבר של ילדיו בפעם הראשונה הייתה "בעצם הלוויה חדשה. זו הייתה ההלוויה שלו לילדים".