1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
אסיר בכלא דקל ליד באר שבע נעצר הבוקר (שני) בחשד לרצח בתו התינוקת, שהלכה לעולמה ב-2014 בגיל חודשיים. מעצרו של האסיר, תושב מזרח ירושלים בן 32, הוארך בשמונה ימים. נסיבות המעצר עדיין אינן ברורות.
החשוד מרצה מאסר של 27 חודשים בגין תקיפה בנסיבות מחמירות של בן משפחה, תקיפה סתם של קטין, תקיפת חסר ישע, גרימת חבלה על ידי אחראי ותקיפת בן זוג. פרט לסעיף הרצח, מייחסת לו כעת המשטרה גם חשדות לקשירת קשר לביצוע פשע, התעללות פיזית של אחראי בקטין, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי משפט. במשטרה חושדים כי האב תכנן את הרצח עם בן משפחה אחר.
בחקירה עלה כי האב הגיע עם בתו לפני שמונה שנים לבית חולים ושם נקבע מותה של התינוקת. הגופה שוחררה לקבורה והתינוקת הובאה למנוחות. בעקבות מידע חדש שהגיע למשטרה הוקם צוות חקירה מיוחד והוחלט לעצור את האב.
עו"ד פארס מוסטפא, שמייצג את האב מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר בדיון שנערך בבית משפט השלום בבירה כי "מדובר בילדה שמתה לפני שנים רבות, הובלה לבית החולים על ידי אביה שדאג לה. הוא מכחיש כל טענה לגבי כוונה לפגוע בה או התעללות בה. אני סומך על בית המשפט שייתן את הדעת שאותו צוות רפואי הזמין משטרה בהתאם לנוהל, ללא חשד בפגיעה באותה ילדה.
"האב תוחקר בזמנו בבית החולים וקבר את הילדה כדין. כלומר, לשיטתי אין בשלב זה, על פניו, כל ממצא אובייקטיבי שמעיד על פגיעה בילדה או כוונה לרצוח אותה". אחרי הדיון, שבו הוארך כאמור מעצרו של החשוד בשמונה ימים, אמר עורך דינו: "האב מכחיש את החשדות ומשתף פעולה עם החוקרים. חשוב לציין שהממצאים הרפואיים מצביעים כי מדובר במוות טבעי. אנו מצפים שהמשטרה תסיים את החקירה בהקדם".