בתחילתו של שבוע משמעותי למהפכה המשפטית, שכולל את קידום צמצום עילת הסבירות ודיון בממשלה על "אכיפה בררנית", התראיין יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ל-ynet Live. "אנחנו בשבוע קריטי למדינת ישראל. אי אפשר לראות את הדבר הזה לרגע אחד אחרת", אמר גנץ על קידום צמצום עילת הסבירות. "מחר זאת תחילת הדרך מממשלה למשטר. אחר כך יבואו עוד צעדים. עושים זובור ליועמ"שית".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"אם נתניהו יפעל נכון - הוא יקבל את הגיבוי שלי". גנץ
(צילום: קובי קואנקס)
על המחאה, אמר גנץ כי "מה שאנחנו רואים ברחובות זאת תחושה אותנטית של ציבור רחב שחרד למדינה, ששירת את המדינה ומשרת את המדינה אבל לא מוכן שיהפכו לו אותה. לכן המחאה מבחינתי היא הסכר של הדבר הנורא הזה שקורה פה. ההידברות הייתה אמורה להיות המנגנון שפותר את העניין הזה".
לדבריו, "נתניהו שחרר את הכול, הקיצונים שלו מובילים, סדר העדיפויות שלו שגוי לחלוטין. היחיד שיכול להציל את המדינה זה נתניהו, שיפסיק להיות שבוי של הקיצונים שלו. נתניהו צריך לבחור: מדינת ישראל או יריב לוין, סמוטריץ' ובן גביר, מדינת ישראל או מדינה דו לאומית. אני מקווה שהוא יתאפס על עצמו, אנחנו צריכים לשקול איך אנחנו ממשיכים. בשביל לפתור את העניין צריך להיכנס להידברות. הם חוצים סף שיהיה קשה מאוד להתעלם מעצם חצייתו".
גנץ הוסיף כי "אם נתניהו יפעל נכון - הוא יקבל את הגיבוי שלי", אך הבהיר: "אני לא נכנס לממשלה הזאת בכל תסריט שלא יקרה. אני אדע לגבות התנהגות נכונה, נחושה ואחראית של ממשלת ישראל, בוודאי בתחום הביטחוני, אני לא צריך להיות שותף פוליטי שלו, אני לא צריך לשבת בתוך הקבינט והממשלה שלו".
2 צפייה בגלריה
הצבעה לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת
הצבעה לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת
"הוא צריך לבחור: מדינת ישראל או יריב לוין, סמוטריץ' ובן גביר". נתניהו
(צילום: רויטרס /Ronen Zvulun)
על המשך המחאה, אמר כי "אני מניח שנראה צעדים מוחרפים ואני בצער רב אומר שאני מבין את התחושות שלהם. גנץ התייחס גם למחאת המילואימניקים ואמר כי "אני בעד להוציא את ארגוני הצבא מחוץ לדיאלוג הזה. אם תפרוץ פה מלחמה האנשים האלו יתייצבו היכן שהם צריכים להתייצב ויעשו את המלאכה שלהם".
בשבוע שעבר קרא גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את החקיקה ולחזור לשיחות ההידברות בבית הנשיא, אבל בליכוד האשימו אותו ב"מריחת זמן", ואמרו: "אנחנו לא מאמינים לו, הוא שבוי של המחאה".
בינתיים, אותה מחאה רק התגברה בשבוע האחרון, על רקע הכוונה של הקואליציה לאשר החודש סופית את צמצום עילת הסבירות. אמש הפגינו המונים בתל אביב ונתיבי איילון נחסמו, ואחר כך קיימו "לילה לבן" מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט.