פלסטיני תושב חברון, שוהה בלתי-חוקי בישראל, נעצר באחרונה בחשד שסחט באיומים, התחזה לבעל מקצוע בשורת תחומים - וסחט אזרחים בסכום של יותר מ-700 אלף שקל. החשוד שהה כמה שבועות בכנסייה במזרח ירושלים - ובידיו אותר מספר גדול של כרטיסי אשראי, תכשיטים, מכשירי טלפון נייד ודרכונים.
1 צפייה בגלריה
חקירת המשטרה הובילה לחשיפת עבירות הונאה וסחיטה, תוך התחזות וקבלת דבר במרמה בהיקף של מאות אלפי ש"ח, שנעשו על ידי פלסטיני שוהה בלתי חוקי
חקירת המשטרה הובילה לחשיפת עבירות הונאה וסחיטה, תוך התחזות וקבלת דבר במרמה בהיקף של מאות אלפי ש"ח, שנעשו על ידי פלסטיני שוהה בלתי חוקי
תכשיטים, כרטיסי אשראי וטלפונים ניידים. כתב אישום יוגש נגד החשוד
(צילום: דוברות המשטרה)
מחקירת המשטרה עלה כי באחד המקרים, התחזה החשוד (47) בפני אלמנה לעורך דין - והבטיח לטפל בירושה של בעלה המנוח. האישה מסרה לחשוד את כרטיסי האשראי, הדרכונים ומכשיר הטלפון הנייד של בעלה, ואף העבירה לו סכום של יותר מחצי מיליון שקל. בשלב מסוים, החשוד מצא במכשיר של הבעל המנוח תמונות אינטימיות של האישה - והחל לסחוט אותה באיומים תוך הפעלת לחצים שאם לא תעביר לו סכומי כסף, הוא יפרסם אותן.
במקרה אחר, החשוד הזדהה בפני אדם כ"מסייע בקבלת היתרי בניה", לאחר שמצא כי הוא מתגורר בבית ללא היתרי בנייה. עבור ה"עבודה", דרש ממנו סכום של 130 אלף שקל לטובת הסדרת ההיתרים - ולאחר מכן נעלם, כשהכסף בידיו. לפי המשטרה, החשוד היה מעורב במקרי עוקץ נוספים. באחד מהם הזדהה כמנהל עמותה לסיוע לנזקקים, ובמקרה אחר הזדהה כ"מנהל מפעל לייצור ממ"ד", ודרש כ-60 אלף שקל.
המשטרה מסרה כי עם סיום חקירתו, גובשה נגדו תשתית ראייתית - והפרקליטות צפויה להגיש נגדו כתב אישום. רפ"ק נדב רפופורט, קצין החקירות והמודיעין של תחנת שלם בירושלים, אמר: "מדובר בחשוד פלסטיני תושב חברון, שנכנס לישראל שלא כחוק ונהג להתחזות בכל פעם לבעל מקצוע ואחר כך הונה את קורבנותיו הרבים וסחט מהם כספים רבים תוך ניצול המצוקות שלהם. עשרות מעורבים נחקרו כדי להתחקות אחר כמה שיותר קורבנות שנפגעו ממעשיו הפסולים. הצלחנו בסיום החקירה לחשוף את היקף המעשים וחומרתם, והיום, הוא צפוי לעמוד לדין".