1 צפייה בגלריה
שגריר ישראל באזרבייג'אן ג'ורג' דיק במחווה אישית שלו לזיכרו של נער אזרי שנהרג בהפגזה של צבא ארמניה
שגריר ישראל באזרבייג'אן ג'ורג' דיק במחווה אישית שלו לזיכרו של נער אזרי שנהרג בהפגזה של צבא ארמניה
הכעיס את השגריר האיראני. ג'ורג' דיק
(צילום: שגרירות ישראל באזרבייג'ן)
שגריר איראן באזרבייג'ן, סיאד עבאס מוסאווי, תקף באופן יוצא דופן בטוויטר את השגריר הישראלי במדינה, ג'ורג' דיק, בעקבות ציוץ על ספר שפרסם. אל העימות בין השניים הצטרף גם בכיר במשרד החוץ, שתקף את השגריר האיראני בתגובה, והוסיף עקיצה לעבר המשטר האיראני.
"קרב הציוצים החל" אחרי שדיק סיפר שהוא לומד הרבה על ההיסטוריה והתרבות של אזרבייג'ן בטבריז, בספר "נהדר" שהוצג בפניו לאחרונה. דיק, שאחריו עוקבים בטוויטר אלפים, העלה את הפוסט כשהוא מצולם עם הספר "האגדות הקסומות של העיר טבריז", ושאל: "מה אתם קוראים בימים אלה?".
ציוץ השגריר הישראלי באזרבייג'אן
דבריו של דיק עוררו כאמור את חמתו של השגריר האיראני - שהגיב בזעם. טבריז, נציין, היא עיר באיראן שלפני שנים היא חלק מהאזור ההיסטורי של אזרבייג'ן ורוב אוכלוסייתה היא גם כיום אזרית. הציוץ של השגריר הישראלי אמנם שימח אזרים רבים, אך הכעיס את איראן, עד כדי כך שבאופן יוצא דופן וחריג בחר השגריר להגיב.
"לידיעת הילד ההרפתקן הזה: טבריז אהובתנו ידועה כארץ החלוצים הראשונה בהיסטוריה הגאה של איראן", כתב מוסאווי. "ככל הנראה, הציוני הרשע הראשון הולך להיקבר על-ידי אנשי טבריז. לעולם אל תעברו את הקו האדום שלנו".
השגריר האיראני באזרבייג'אן מגיב
סמנכ"ל משרד החוץ הישראלי לעניינים אסטרטגיים, יהושע (יוש) זרקא, יצא להגנתו של דיק וצייץ: "איראן מאיימת לחטוף אזרחים שוודים בגלל מחבל שהוכנס לכלא. שגריר איראן באזרבייג'ן מאיים על השגריר שלנו בגלל קריאת ספר. המשטר הזה מביא את ארצו ואנשיו, כולל בטבריז, לרמה הגרועה ביותר אי פעם ומעורר סכסוכים עם כולם".