הקבינט המדיני ביטחוני התכנס הלילה (בין שבת לראשון), ובסיום הדיון מסרה לשכת ראש הממשלה כי התקבלו החלטות מבצעיות שמטרתן להביא ל"השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, באופן שישלול לשנים רבות את יכולתם ורצונם לאיים על אזרחי ישראל ולפגוע בהם" כחלק ממבצע חרבות ברזל.
1 צפייה בגלריה
הקבינט מדיני ביטחוני התכנס
הקבינט מדיני ביטחוני התכנס
(צילום: חיים צח / לע״מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסיכום הדיון כי "אנחנו יוצאים למלחמה ארוכה וקשה. המלחמה נכפתה עלינו ע"י מתקפה רצחנית של חמאס. השלב הראשון מסתיים בשעות אלה ע"י השמדת רוב רובם של כוחות האויב שחדרו לשטחנו. במקביל התחלנו את המערך ההתקפי והוא יימשך ללא סייג וללא הפוגה עד להשגת היעדים. אנחנו נשיב את הביטחון לאזרחי ישראל וננצח".
על פי לשכת ראש הממשלה, הקבינט החליט בין השאר לעצור את אספקת החשמל, הדלק והסחורות לרצועת עזה.
בישיבת הממשלה שתקיימה אמש, מתחו השרים ביקורת על כך שהרמטכ"ל הרצי הלוי לא הגיע לישיבה שהתקיימה בין שני חלקי ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. השרים תהו כיצד ביום כזה דרמטי הרמטכ"ל הלוי לא מצא לנכון לתדרך אותם וגם לא שלח את ראש אמ"ן אהרון חליוה. הם פירשו את היעדרותם כהתחמקות מלהשיב לשאלות בנוגע למחסור במודיעין על המתקפה שתכנן החמאס.
בין השרים שתהו מדוע לא הגיעו לדיון שר החדשנות והמדע אופיר אקוניס שתהה כיצד זה ייתכן שמפקד צה"ל וראש אגף המודיעין לא נמצאים בחדר. "כל אזרח במדינה וגם כל מי שיושב מסביב לשולחן הזה רוצים לדעת איך קרה המחדל המודיעיני הזה. אני שואל למה ראש אמ"ן והרמטכ"ל לא פה? השרים צריכים לקבל יותר מידע ממה שקיבלנו. מציע להקים מוקד מידע עם עדכונים שוטפים שלוש פעמים ביום". מנגד שרים אחרים ובהם שר החינוך יואב קיש ושר התרבות והספורט מיקי זוהר סברו שזה לא הזמן לוועדות חקירה. "עכשיו אנחנו במלחמה. אחר כך יהיה זמן לשאלות". מי שיצאו להגנתם היו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. גלנט הסביר כי הרמטכ"ל וראש אמ"ן לא יכולים לתדרך כל היום, ונתניהו אמר שהלוי מופיע בפני הקבינט ועונה על כל השאלות.

נתניהו נשא אמש הצהרה לתקשורת, ובה אמר כי "החמאס פתח במלחמה אכזרית ומרושעת. אנחנו ננצח במלחמה, אבל המחיר כבד מנשוא. זהו יום קשה לכולנו". לדברי נתניהו, "חמאס רוצה לרצוח את כולנו. זה אויב שרוצח אימהות וילדים במיטות שלהם, שחוטף קשישים, ילדים, נערות. מה שקרה היום לא נראה בישראל ואני אדאג שזה לא יקרה יותר. הממשלה מתייצבת כולה מאחורי ההחלטה הזאת".
נתניהו הוסיף כי "צה"ל יפעיל מיד את מלוא את עוצמתו כדי להשמיד את יכולות החמאס. נכה בהם בעוצמה. כפי שאמר ביאליק , נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן. כל המקומות שהחמאס מסתתר בהם ופועל בתוכם - נהפוך אותם לעיי חורבות. אני אומר לתושבי עזה, צאו משם עכשיו. אני שולח חיבוק מעומק הלב למשפחות השכולות שיקיריהן נרצחו בדם קר ואכזריות אין קץ. כולנו מתפללים לשלום בני הערובה. אני אומר לחמאס - אתם אחראים לשלומם. ישראל תבוא חשבון עם כל מי שיפגע בשערה משערות ראשם". ראש הממשלה גם פנה לאזרחי ישראל, ואמר כי "אנחנו ביחד במערכה. המלחמה תיקח זמן. היא תהיה קשה. ימים מאתגרים לפנינו, אך אני יכול להבטיח - אנחנו ננצח".