1 צפייה בגלריה
אלי כהן ועבד אל פתאח אל-בורהאן
אלי כהן ועבד אל פתאח אל-בורהאן
אלי כהן ונשיא מועצת הריבונות של סודן, אל בורהאן
(צילום: שלומי אמסלם משרד החוץ )
מזכ"ל האו"ם קיים היום (שני) דיון מקוון שמטרתו גיוס סיוע הומניטרי בינלאומי לסודן, על רקע המשבר במדינה. בין המשתתפים בדיון: ראש ממשלת קטאר, ושרי החוץ של ישראל, סעודיה ומצרים.
בדיון הדגיש השר אלי כהן את מחויבות ישראל להרגעת הרוחות במדינה, ואת הקשר הנרקם בין שתי המדינות מאז ביקורו בסודן כחלק מהמאמץ להרחיב את מעגל הנורמליזציה והעמקת הסכמי אברהם. השר כהן הבהיר כי ישראל מוכנה להשתתף באופן פעיל, יחד עם שותפות נוספות, בשיקום מאגרי המזון של המדינה ותקצה לכך את המשאבים הנחוצים.
"ישראל מתייצבת לצד סודן ברגעיה הקשים", אמר כהן. "אנחנו פועלים להיות שותפים מלאים לשגשוג וליציבות האזורית, באמצעות ההשתתפות בוועידה שמטרתה תמיכה הומניטרית בסודן, יחד עם מנהיגים המייצגים מדינות מהאזור ומחוצה לו. אנחנו ממשיכים לפעול במטרה להרחיב את מעגל הנורמליזציה והשלום של ישראל במרחב ולהעמיק את היחסים עם שותפות קיימות".
לדברי כהן, "היוזמה הבינלאומית תספק לסודן סיוע חיוני בתחומי הביטחון התזונתי הנדרש, באופן מיידי ביותר לעם הסודני בעת משבר זו. אמרתי למשתתפי הכינוס כי ישראל מוכנה לסייע גם בידע וגם במשאבים על מנת לשפר את המצב בסודן".