1 צפייה בגלריה
קיבוץ בארי חדר אוכל נפתח מחדש
קיבוץ בארי חדר אוכל נפתח מחדש
חדר האוכל לאחר הפתיחה המחודשת
את הארוחה הזאת אי-אפשר להפסיק: לראשונה מאז אירועי 7 באוקטובר, חדר האוכל של קיבוץ בארי נפתח אתמול (ראשון) מחדש, אם כי במתכונת (ומתכונים) מצומצמים. חרף שהיית רוב התושבים במלון בים המלח, חדר האוכל החל לפעול עקב העלייה בכמות הנוכחים בקיבוץ, שהגיעה עם תחילת שובם של ענפי המשק לפעילות, וכן נוכחותם של חברי כיתת הכוננות ובעלי תפקידים חיוניים.
בדומה ליתר יישובי העוטף, קיבוץ בארי ספג מכות קשות בטבח שביצעו מחבלי חמאס במתקפת הפתע על ישראל ב-7 באוקטובר. באותה שבת מחבלים רבים נכנסו לקיבוץ וטבחו במשפחות שלמות. 90 מתושבי הקיבוץ נרצחו, ו-27 מוגדרים כיום כחטופים ונעדרים.
הכותרת
למה ישראל לא מנתקת את האינטרנט בעזה?
21:11
חרף הזוועות שביצעו המחבלים והמכה שספגה הקהילה, התושבים חזרו להפעיל את בית הדפוס המוכר של הקיבוץ רק כשבוע לאחר הטבח. חבר הקיבוץ נאור פקצרז, שב-7 לאוקטובר שהה בממ"ד עם בני משפחתו כשסביבו נרצחו חבריו הטובים, סיפר אז ל-ynet על השיבה לעבודה בבית הדפוס: "הריפוי הכי נכון הוא להיות בעשייה, משבת ועד יום שלישי בבוקר עסקנו בשכול באובדן בבכי, אבל מה שעוזר לי לבוא ולהיות פה שבוע אחרי עם הראש למעלה זה שמיום שלישי כבר התחלנו לחשוב מה אנחנו עושים קדימה".
נשיא המדינה יצחק הרצוג חנך בעצמו את פתיחתו המחודשת של "דפוס בארי". על רקע הריסות הבתים אמר אז הנשיא: "האדמה הזו רוויית דם. היו פה חיים, היה פה גן עדן שהפך לגיהינום. יש לנו חובה מוסרית ולאומית להחזיר אותו להיות גן עדן. זו חובה ענקית. חובה לזכרם, חובה למשפחות, חובה להשיב הביתה כמה שיותר מהר את החטופים".