ויכוח בכביש בין נהג אוטובוס לנהג רכב הוביל הערב (חמישי) על פי החשד לבהלה גדולה כאשר נוסעי קו מס' 3 בבית שמש נאלצו להימלט מחשש לפיגוע ירי, בעת שהאוטובוס חלף ליד מרכז ביג בעיר. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי נהג הרכב החשוד ניפץ את שמשות האוטובוס באמצעות "אקדח מסמרים" המשמש אנשי מקצוע.
מארגון הנהגים השייך להסתדרות הלאומית נמסר כי "נהג האוטובוס גילה תושייה, פתח את הדלת האחורית וכל נוסעי האוטובוס הצליחו להימלט וחייהם ניצלו. מהירי שמשות האוטובוס נופצו לחלוטין".
עוד הדגיש ארגון הנהגים כי "האוטובוסים הם סמלי שלטון ולא בכדי בוחרים לירות עליהם. לאחר הפיגוע הקשה בבוקר שבו נרצח אדם, אנו חווים עוד אירוע קשה מאוד. אסור שדם הנהגים והנוסעים יהיה הפקר".
במשטרה כינו את הודעת הארגון "דרמטית" והבהירו: "לא בוצע כלל ירי לעבר האוטובוס". לפי המשטרה, שוטרים שהוזעקו למקום החלו בחקירת המקרה ופעולות לאיתור הנהג החשוד, ונהג האוטובוס הגיש תלונה בתחנת המשטרה.
"זה אחד האירועים הקשים שהיו לי בחיים", סיפר ל-ynet נהג האוטובוס פיראס. "הורדתי נוסעים ופתאום הרגשתי פיצוץ ענק, עם רעש ענק. לא הבנתי מה קורה. ראיתי רכב שעובר אותי ואת הנהג מכניס את היד מהחלון חזרה לרכב ובורח".
לדבריו, "המזל היה שרוב הנוסעים ישבו בסוף האוטובוס והוא ירה על הצד הקדמי. שתי השמשות הגדולות בצד של הנהג נפגעו והיה פה מזל גדול שזה לא פגע באיש ולא בי. כולם מיד קפצו מהמקום, פעלתי מהר, פתחתי את הדלתות שכולם יברחו, אני חשבתי שזה פיגוע ומיד התקשרתי למשטרה".
על טענות המשטרה שהכל החל מוויכוח על שימוש בדרך סיפר נהג האוטובוס: "הנהג היה במאזדה וניסה לחתוך אותי באמצע סיבוב ולא הצליח. אבל גם אם הוא התעצבן, מי יורה על אוטובוס מלא נוסעים בגלל עצבים?".
עוד נמסר מהמשטרה בעקבות הודעת ארגון הנהגים כי "ראוי לציין שזריעת תבהלה בקרב הציבור תוך אי-דיוק בפרטים בימים דרוכים מעין אלו, אינה מועילה כלל לחוסן ולביטחון הציבור. לצד זאת משטרת ישראל תפעל במקצועיות בכל אירוע אלימות המתרחש לאיתור חשודים המעורבים בכך וחקירתם במטרה להגיע לחקר האמת".
בארגון הנהגים הגיבו למשטרה: "המשטרה לא דייקה כאן בלשון המעטה. עוד מעט תתברר האמת כפי שהייתה. עדיף שהמשטרה היקרה שלנו לא תשתיק את זה שנהגים מותקפים יום יום וינסו למנוע את האירועים הללו".