בממשלה מבקשים לשנות את שם המלחמה מ"חרבות ברזל", שניתן תחילה על ידי צה"ל כשם של מבצע, לשם של מלחמה שתחדד את גודל חשיבותה. בינתיים נקברים חללי המלחמה במצבות זמניות, שעליהן אין פירוט הנוגע לקרבות שבהם נפלו החיילים.
לאחרונה העלו נציגי צה"ל בדיונים סגורים את "מלחמת ה-7 באוקטובר" כשם שהם מבקשים לתת למלחמה, וביקשו מהדרג המדיני לקדם את ההצעה. בממשלה עוד שוקלים אפשרויות נוספות, בהן "מלחמת שמחת תורה". ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תמיכה בשם "מלחמת בראשית". בכל מקרה, כדי לשנות את שם המלחמה דרושה החלטת ממשלה דחופה.
2 צפייה בגלריה
 הלווייתו רס"ר (במיל') תומר שלמה מיארה ז"ל
 הלווייתו רס"ר (במיל') תומר שלמה מיארה ז"ל
בהלווייתו של רס"ר (במיל') תומר שלמה מיארה, שהובא אתמול למנוחות. המצבות הזמניות של החללים יוחפו בתום המלחמה
(צילום: עידו ארז)
הכותרת
בלי אבו מאזן, עם פקידי הרשות | היום שאחרי המלחמה על פי לפיד
22:17
בשונה ממבצע "צוק איתן", אז הנוסח הצה"לי האחיד שהופיע על המצבות כלל את שם המבצע, הפעם מופיע על המצבות רק הנוסח "נפל בקרב". ל-ynet נודע שלאורך התקופה היו משפחות שהעלו שאלות לגבי הנוסח, והיו גם שביקשו פירוט מדויק יותר על הנסיבות שבהן נפלו יקיריהן.

שרים הציעו לבקש מהציבור שמות למלחמה

בכמה ישיבות, שהתקיימו כבר בשבוע השני למלחמה, העלו חלק מהשרים את הצורך בשינוי השם. בכל הזדמנות מדגישים ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים את חשיבות המלחמה - ועל כך שהיא נתפסת כמעט כמלחמת קיום. היו שרים שהציעו לפרסם "קול קורא" לציבור, ולבקש הצעות לשם המלחמה. אחרים המליצו שוועדה מיוחדת תבחר את השם מתוך שלושה או ארבעה שמות סופיים.
כך או כך, לאחר שישונה שמה של המלחמה מ"חרבות ברזל", בצה"ל יצטרכו לעדכן את הכיתוב על המצבות של קברים רבים שנכון לרגע זה, לא הוכנס בהם פירוט.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ישיבת הממשלה אתמול בקריה
(צילום: MENAHEM KAHANA/Pool via REUTERS)
ממשרד הביטחון נמסר: "במשרד הביטחון אמרו עוד בתחילת הלחימה כי המשרד פועל בהתאם לתקנות בתי קברות צבאיים (כללים לכיתוב על מצבות), המסדירות את אופן הכיתוב על מצבות חללי מערכת הביטחון. בהתייעצות עם המועצה הציבורית להנצחת החייל, החליטו משרד הביטחון וצה"ל כי עד לסיום המלחמה, כל המצבות הצבאיות ישאו באופן זמני את הכיתוב האחיד 'נפל בקרב'".
"בימים אלה מבקרים נציגי אגף משפחות הנצחה ומורשת בבתי המשפחות השכולות על מנת לתאם עם המשפחות את הכיתוב על המצבה. מדובר בהחלטה זמנית. בתום המלחמה ולאחר שהממשלה תאשר שם רשמי למלחמה, יוחלפו המצבות בתיאום עם המשפחות השכולות".