פרקליטות מחוז דרום הגישה בימים האחרונים לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב אופקים (31), עובד שירות בתי הסוהר, בגין התעללות בילדיו הקטנים ותקיפתם. לנאשם ואשתו שבעה ילדים.
בחקירתו במשטרה הכחיש את המיוחס לו וטען כי לעיתים משך באוזניהם או הכה אותם כאקט חינוכי. הוא הכחיש כי גרם לכוויה בידו של בנו וטען כי הוא ואחיו עשו זאת. בבקשה למעצרו עד תום ההליכים טענה הפרקליטות כי ביצע עבירות אלימות רבות "בשיטתיות ולאורך זמן כלפי קטינים חסרי ישע, תוך התאכזרות והשפלה... עולה תמונה עגומה של אווירת פחד ואימה שהשליט הנאשם כלפי בני הבית, לאורך שנים רבות תוך הפעלת אלימות תמידית, שיטתית ומשפילה בנוסף למעשי ההתעללות כלפי ילדיו".
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפי כתב האישום, לאורך העשור האחרון, בהזדמנויות רבות, תקף את שבעת ילדיו הקטנים בידיו, בחגורה, בבעיטות, באמצעות כבל חשמלי ועוד, עד שגרם להם לחבלות ודימומים. זאת, בין היתר על רקע חוסר שביעות רצונות מהתנהגותם. בכתב האישום תואר כי האב נהג להתעלל גופנית ונפשית בילדיו, בין היתר בהשארתם בחדר או מתחת לגרם המדרגות בקומה הראשונה בביתם, ולעיתים אף ימים שלמים.
עוד עלה מכתב האישום כי בשנת 2014, בשעה שצפו חלק מהילדים בסרט שהאב סבר שאינו צנוע, התעלל בבתו שהייתה אז רק בת 10. הוא אמר שיכה אותה ב- 100 מכות בחגורה והורה לה לספור את המכות. כששאל אותה כמה מכות ספרה ולא ידעה מה לענות, הורה לה להתחיל את הספירה מחדש. כשביקשה ממנו להפסיק אביה אמרה שאו שתקבל את 100 המכות או שתעזוב את הבית. הילדה עזבה את הבית וחזרה רק לאחר כמה שעות. בתגובה הורה לה האב לעמוד בפינת חדרה למספר ימים, כשהוא התיר לה לעשות הפסקות רק לצורך שינה או שירותים או מקלחת. האב תקף גם את אחותה התאומה ואחיה בן ה- 7 בחגורה.
לפי אישום נוסף, כאשר כיבתה בתו, כיום בת 17, את המחשב לאחר שנכנסה השבת יחד עם אחיה, תקף אותם בכך שדחף לפיה פלפל חריף ולאחר מכן הכה אותם בחגורה.
האב נהג לעקוב מרחוק אחר ההתנהלות של ילדיו בבית דרך צפייה במצלמה שהנוחה בסלון הבית, שכללה גם שמע ויכולת לתקשר עם הנוכחים בבית בזמן אמת. באחד מימות החופש הגדול של שנת 2020 גילה כי שניים מילדיו לא קמו מהשינה בשעה 6:00 בבוקר, ולכן הורה להם להיכנס מתחת לגרם המדרגות בקומה התחתונה בבית ולהישאר שם עד שיחזור מעבודתו בערב.
באירוע אחר, לאחר שכעס על בנו, כיום בן 14, חימם כלי מתחתי והניח אותו בידו, כך שנגרמה לו כוויה שהותירה עליו צלקת. אמו חבשה את היד.
הנאשם נעצר בתחילת החודש ומעצרו הוארך כמה פעמים, לאחר שהתקבל במשטרה דיווח מגורמי רווחה בעיריית אופקים על חשד לאלימות והתעללות קשה של הנאשם באשתו ובילדיו.