1 צפייה בגלריה
מראד כעבי וחאלד אבו אלהיג'א
מראד כעבי וחאלד אבו אלהיג'א
מראד כעבי וחאלד אבו אלהיג'א
(צילום: תקשורת שב"כ)
הותר לפרסום היום (שלישי) כי במהלך פעילות משותפת בחודשים האחרונים שב"כ וצה"ל עצרו כמה פלסטינים תושבי יהודה ושומרון, אשר תכננו פיגועים נגד אזרחים ישראלים בהנחייתו של עלאם כעבי - פעיל "החזית העממית" משכם אשר גורש לרצועת עזה במסגרת עסקת שליט, ושוהה כיום בלבנון.
בשב"כ תיארו כי עלאם מוביל פעילות טרור בשטחי יהודה ושומרון, שבמסגרתה הוא מגייס פעילי טרור פלסטינים, חלקם אף מקרב קרובי משפחתו, לצורך ביצוע פיגועים נגד ישראלים. במסגרת הפעילות בחודשים האחרונים נחקרו בשב"כ כמה פעילים, בהם מראד כעבי, תושב מחנה הפליטים בלאטה שבשכם, קרוב משפחתו של עלאם, ותושב ג'נין חאלד אבו אלהיג'א.
בחקירתו של מראד בשב"כ עלה כי הוא הונחה על ידי עלאם כעבי לבצע פיגועי ירי. במסגרת החקירה הוסגרו שני רובים מסוג M16 שהיו ברשות הפעילים. בחקירתו של אבו אלהיג'א עלה כי הוא גויס על ידי עלאם לבצע פיגועים ולעמוד בראש חולייה צבאית שתפעל באזור ג'נין. בגין עבירות אלו הוגשו נגד השניים כתבי אישום בבית המשפט הצבאי בשומרון.
בנוסף למראד ולאבו אלהיג'א, נעצרו במהלך הפעילות פלסטינים נוספים שפעלו לקדם פעילות טרור בהנחייתו של עלאם.
משב"כ נמסר: "שירות הביטחון הכללי, יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל, ימשיכו לסכל כל פעילות טרור - גם כזו שמבוצעת על ידי פעילי טרור מאיו"ש בהנחיה ואכוונה של פעילי טרור מחוץ לישראל, דוגמת עלאם כעבי".