4 צפייה בגלריה
נזקי התקיפה ב סוריה דיר א זור
נזקי התקיפה ב סוריה דיר א זור
נזקי התקיפה המיוחסת לישראל
סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה פרסמה היום (רביעי) תמונות מנזקי התקיפה המיוחסת לישראל שלשום באזור הגבול עם עיראק. לפי הסוכנות, התקיפה גרמה להרס רב ולפגיעה בתשתיות, כולל גשר בכביש שמחבר בין העיר אל-בוכמאל למעבר הגבול עם עיראק - שנחשב לציר הברחות האמל"ח היבשתי.
לפי הדיווח, התקיפה התרחשה בקרבת מעבר אל-בוכמאל שבאזור דיר א-זור, והובילה להרס רב של מתקנים ציבוריים ורכוש אזרחי. בתקיפה, טענו בסוריה, נהרס גשר "חמידה" בכביש המחבר בין אל-בוכמאל למעבר הגבול עם עיראק, ונפגעו רשתות מים וחשמל, בנוסף לנזק שנגרם לבתים באזור.
גורם בצבא סוריה מסר בליל התקיפה כי שני חיילים נפצעו, ומרכז המעקב אחר זכויות אדם בסוריה, ארגון אופוזיציה הפועל מלונדון, דיווח יחד עם גורמים נוספים באופוזיציה כי היעדים שהותקפו שייכים למיליציות פרו-איראניות. ככלל, צה"ל ממעט יחסית לתקוף באזור המדובר, בשל המרחק הרב.
יומיים מוקדם יותר, בלילה שבין שבת לראשון, דיווחו כלי תקשורת בסוריה, שניים שמזוהים עם האופוזיציה ואחד עם המשטר, כי ישראל תקפה אתרים השייכים לצבא הסורי ולמיליציות איראניות בעיירה דימאס - פרבר מערבי של הבירה דמשק, סמוך לגבול עם לבנון. סוריה לא אישרה את הדיווחים. לפי אותם דיווחים בכלי התקשורת הסוריים, מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו לאחר שחיל האוויר הישראלי תקף משלוח נשק איראני.