בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (יום שישי) בארבעה ימים את מעצרן של הגננת (60) והסייעת (35) מחולון החשודות בפגיעה בפעוטות במעון בעיר. הורי הילדים בגן הגיעו אל בית המשפט להפגין והיו נסערים והמומים. "חמישה ילדים שלי עברו בגן הזה. אני מכירה את המנהלת והצוות 14 שנה. כששמתי את הבת שלי התינוקת אמרתי לה 'קחי, את הסבתא שלה'", סיפרה אחת האימהות קרין דואק.
נציג המשטרה אמר בפתח הדיון: "מדובר בתיק חמור מאוד. לאחר שהתקבלה ההקלטה שהעלתה חשד לאלימות בתוך הגן ואחרי צפייה במצלמות האבטחה, השתיים חשודות בהתעללות בפעוטות חסרי אונים". במשטרה הסבירו כי החקירה עדיין בראשיתה, וכרגע מתמקדת בארבעה מקרי אלימות. החוקרים טרם צפו בכל הסרטונים, ובשלב זה מתקשים לומר מתי התחילה האלימות. במהלך הדיון קראה לעבר החשודות אחת האימהות: "נגמר הסיפור שלכן, נגמרה ההצגה".
2 צפייה בגלריה
הגננת והסייעת בהארכת מעצרן בבית משפט השלום ת''א
הגננת והסייעת בהארכת מעצרן בבית משפט השלום ת''א
הגננת והסייעת בהארכת מעצרן בבית משפט השלום ת''א
(צילום: נדב אבס)

עורכי הדין של הגננת והסייעת ביקשו להטיל צו איסור פרסום על שמותיהן של השתיים בשלב זה של החקירה, וכן ביקשו שהן ישוחררו למעצר בית. לבסוף קבעה השופטת איטה נחמן כי כי שמותיהן יותרו לפרסום החל ממחר.
"אני רוצה שהיא תסתכל לי בעיניים ואני רוצה לראות את הסרטונים, אני לא ישנה בלילה", הוסיפה דואק. "הלוואי שזה רק דיבור כזה ולא אלימות כלפי הילדים שלנו, אנחנו רוצים לדעת מה היא עשתה לילדים".
אלא שזוהר, האם שפנתה למשטרה עם ההקלטות המפלילות, מבהירה שאלימות פיזית הייתה גם הייתה. בשיחה עם נציגת המשטרה נאמר לה כי לאחר צפייה בסרטוני מצלמות האבטחה בגן נראה כי הגננת והסייעת נהגו באלימות פיזית ולכן נעצרו. "זה פשוט סיוט, אנחנו שבורים, אני ממשיכה לתפקד בשביל הילדים שלי. זה לא נתפס", אמרה.
2 צפייה בגלריה
"איבדתי כל אמון באנשים". המעון בחולון
"איבדתי כל אמון באנשים". המעון בחולון
"איבדתי כל אמון באנשים". המעון בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
ענבל, ששניים מילדיה בגן, האחת בת שנה והבן בקרוב יהיה בן שלוש, פרצה בבכי בבית המשפט. "כל הגוף שלי רועד, הכול קרס לי. אני כועסת על עצמי שלא שמתי לב שמשהו לא בסדר. היא צעקה על אחד הילדים 'מלאך המוות' והזדעזעתי לשמוע את זה. בכיתי כאילו מישהו מת. הערתי את הילד שלי משינה ושאלתי אותו אם מישהו הרביץ לו. הוא אמר לי שלא אבל אני זוכרת שלפני כמה חודשים הוא אמר לי 'עשו לי איה בגן'. לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות לנו, אבל עכשיו כשאני מסתכלת אחורה זה מסביר למה הבת שלי הייתה בוכה הרבה באמצע הלילה, פשוט הייתה צורחת שעה. אני כבר לא יודעת כלום. סמכתי עליהן ועכשיו איבדתי כל אמון באנשים״, סיפרה.
עו"ד ליאור עזרא, שמייצג את הגננת, אמר כי "החקירה רק בראשית דרכה, זה רק הדיון הראשון. אנחנו סמוכים ובטוחים שהמשטרה תעשה את עבודתה ואנחנו את עבודתנו. כרגע מיוחסות לה האשמות של פגיעה, אבל כמובן שאנחנו לא ראינו כלום. הכול כרגע מוסתר, הדברים נאמרים לבית המשפט מבלי שאנחנו רואים ויודעים אותם. אלא רק דברים שמטיחים בה".
 ליאור עזראעו"ד ליאור עזראצילום: נדב אבס
עו"ד חגית רחמני, המייצגת את הסייעת, אמרה כי בחקירתה הסייעת אמרה לשוטרים שהיא לא הכתה את הילדים במטרה להכאיב להם - ושהיא מתנהלת איתם בחום, חיבוקים ונשיקות. "זה גן שפועל שנים וגידל דורות של פעוטות ומעולם לא הוגשו נגדו תלונה", אמרה. נציג המשטרה הגיב: "נכון, גם ההורים הופתעו".
החקירה נפתחה כאמור בעקבות חשד של זוג הורים, שזיהו שבתם בת השנתיים מתנהגת בצורה חריגה - והחליטו להקליט את הנעשה בגן. בהקלטות הקשות נשמעת, בין היתר, אישה פונה - ככל הנראה לפעוטה - ואומרת "כנסי, כנסי מלאך המוות, תיכנסי. תיכנסי כמו כולם. את לא טובה מאף אחד". בפעם אחרת היא נשמעת אומרת "תישרפי באש הגיהינום".
חגית רחמני וייסעו"ד חגית רחמני וייסצילום: נדב אבס
לפני המעצרים אתמול, השוטרים אספו את צילומי מצלמות האבטחה במעון וזיהו כמה מקרים שבהם הגננת תועדה מכה פעוטות לכאורה. במעון נמצאים 24 פעוטות בגילאי שלושה חודשים עד שלוש שנים. הדברים הקשים הוקלטו ביום שישי לפני שלושה שבועות, על-ידי זוג הורים שחשדו כאמור בנעשה בפעוטון בעקבות התנהגות מוזרה של בתם.
האב סיפר כי אחרי שאשתו הרגישה שינוי בהתנהגות של בתם, הם החליטו לתת לה מכשיר הקלטה "כדי שנהיה רגועים". לדבריו, הופתע לשמוע בהקלטה "צרחות על הילדים ושפה לא נאותה". אשתו סיפרה כי השניים מכירים היטב את הגננת בפעוטון, והוסיפה כי היא "ממש כמו משפחה".
בעקבות ההקלטות, הגישה האם תלונה במשטרה. "אני עדיין לא תופסת שמישהו יכול היה לפגוע בילדה שלי", אמרה. "זו גננת שהיינו איתה ביחסים של נשיקות וחיבוקים, כמו משפחה. חברים שלנו ובני משפחה שלנו היו אצלה בבית. בספטמבר הייתי צריכה להכניס לגן הזה את התינוק שלי. למרות שקשה היה להאמין, שומעים בהקלטות שאין מה להתווכח. השמיים נפלו עלינו".