10 קליעים לעבר הרכב, במסגרת סכסוך שהחל ברמדאן: תופיק ערו, שנרצח בכפר ג'ת הלילה (בין שבת לראשון), היה בעל פנצ'ריה ואדם חף מפשע. הוא נורה ליד ביתו, בשעה שהחנה את רכבו במקום. לפי החשד, ערו נרצח במסגרת סכסוך שהחל עוד בתקופת חודש הרמדאן, אז נורה בבאקה אל-גרבייה גבר ממשפחת הפשע קראג'ה. אותו גבר נפצע באורח בינוני עד קשה, ונותר נכה. המקרה פתח סכסוך עבריינים בין משפחת קראג'ה לבין עבריינים ממשפחה אחרת.
5 צפייה בגלריה
תופיק ערו והאני מוסראתי
תופיק ערו והאני מוסראתי
תופיק ערו והאני מוסראתי
במסגרת הסכסוך, כך לפי החשד, נרצחו ערו והאני מוסראתי, שנורה לפני כשלושה שבועות בבית עסק בג'ת. מוסראתי, תושב ג'לג'וליה, הגיע לבקר את ארוסתו, בת משפחת העבריינים המסוכסכים עם משפחת קראג'ה. הוא יצא לקנות כמה דברים – ונרצח.
גורמים במשטרה אמרו ל-ynet כי נבדק חשד שערו נרצח אמש בתור תגובה על רצח מוסראתי. "אנחנו בודקים חשד שהם סימנו אותו, בגלל שקרוב משפחתו מכיר אנשים ממשפחת קראג'ה", הוסיפו הגורמים.
אירוע ירי נוסף התרחש אמש בבאקה אל-גרבייה במסגרת הסכסוך. יעד החיסול, שקשור לסכסוך, לא נפגע מאחר שהרכב שבו נסע היה משוריין.
5 צפייה בגלריה
תופיק ערו שנרצח בירי בג'ת
תופיק ערו שנרצח בירי בג'ת
שמשת הרכב המחוררת של ערו, הלילה. "אם הסכסוך לא ייפסק - מספר הנרצחים יעלה"
5 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
שוטרים בזירת הרצח
"הסכסוך לא יסתיים עם שני נרצחים", העריכו תושבים בג'ת. "לצערנו זה יכול לקחת עוד חיים של חפים מפשע שלא קשורים לעניין. אם לא ייפסק הסכסוך – מספר הנרצחים יעלה". המשטרה לפי שעה לא דיווחה על מעצרים או התקדמות בחקירה במסגרת הסכסוך. התושבים בג'ת אמרו כי הם חשים חוסר ביטחון בעקבות הסכסוך.

חמישה נרצחים בשבוע

הרצח בג'ת הלילה היה מקרה הרצח החמישי בחברה הערבית מאז תחילת החודש. ביום שבת שעבר נרצח ביריות ליד ביתו אחמד אבו שיחה, תושב עארה. לפי שעה לא נעצרו חשודים במעשה. ביום רביעי האחרון נרצחה ג'והרה כניפס (28), תושבת שפרעם, בפיצוץ מטען שהוצמד לרכבה. גם במקרה זה טרם נעצרו חשודים.
בעיר ג'נין שבשטחי הרשות הפלסטינית נרצח בשבוע שעבר חמאדה מוחסן, תושב נצרת בשנות ה-20 לחייו. במקרה זה נעצר חשוד במעשה – על ידי המשטרה הפלסטינית. החשוד, טלאל אל-סעדי, אמר בחקירתו כי המנוח הגיע עם חבריו כשהוא מצויד במברג. לטענתו, הוא ספג מהם איומים, חש בסכנה – ולקח מידיו את המברג ודקר אותו. עוד טען כי המנוח וחבריו הגיעו לעסק שלו וביקשו לקחת בכוח רכב מבלי לשלם עליו.
5 צפייה בגלריה
ג'והרה כניפס שנרצחה בשפרעם
ג'והרה כניפס שנרצחה בשפרעם
ג'והרה כניפס שנרצחה בשפרעם
5 צפייה בגלריה
סמר ובעלה
סמר ובעלה
סמר קלאסני, שנרצחה בחיפה
הבוקר נרצחה בחיפה סמר קלאסני (51) על ידי בעלה. במשטרה חושדים כי הבעל דקר אותה – ולאחר מכן ניסה לשים קץ לחייו ודקר גם את עצמו. מצבו של הבעל מוגדר קשה.
חמש הרציחות תוך שבוע מגיעות אחרי שבשבוע שעבר פורסם ב-ynet כי מאז 2022 חלה ירידה במספר הנרצחים בחברה הערבית, בין היתר לאור המבצע שבו פתחה המשטרה למיגור האלימות. מתחילת השנה נרצחו בישראל 34 בני אדם בחברה הערבית. עד 27 במאי בשנה שעברה נרצחו 50 בני אדם בחברה הערבית. מספר הנרצחים בחברה הערבית בשנה שעברה זינק לשיא דרמטי של 130 נרצחים – אדם אחד שאיבד את חייו בממוצע בכל פחות משלושה ימים.