2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט יפעת שאשא ביטון בביקור בבית הספר המאוחד ירוחם
נפתלי בנט יפעת שאשא ביטון בביקור בבית הספר המאוחד ירוחם
שאשא ביטון לוחצת לבטל את הבידודים, בנט הציג פשרה
(צילום: חיים הורנשטיין)
ראש הממשלה נפתלי בנט כינס בצהריים (רביעי) דיון על אופן הפעילות בבתי הספר אחרי החזרה מחופשת סוכות בשבוע הבא, והפגישה שנערכה בנוכחות אנשי משרד הבריאות, משרד החינוך, נציגי ההורים והמורים, הסתיימה ללא החלטות.
למרות שבדיון הקודם שנערך בערב החג סוכם על פיילוט מאמצע אוקטובר ושייערך בכמה מאות בתי ספר, משרד הבריאות מתעקש לערוך פיילוט של חודש ימים שיתחיל כבר ב-30 בספטמבר עם החזרה ללימודים, ראש הממשלה מעדיף לקיים פיילוט קצר יותר שיתחיל כמה ימים לאחר מכן, אך שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס מסרבים לתוכניות ורוצים לבטל את הבידודים ולערוך בדיקות מדי יום לתלמידים שנחשפים למאומתים.
2 צפייה בגלריה
חיים ביבס בוועידת החינוך הלאומית בנייני האומה ירושלים
חיים ביבס בוועידת החינוך הלאומית בנייני האומה ירושלים
בעמדה דומה לזו של שאשא ביטון. חיים ביבס

בנט הציג למשתתפי הדיון פשרה שלפיה הפיילוט יימשך כשבועיים. הוא הבהיר שישקול להקדים את החלת מודל "הכיתה הירוקה" אך הבהיר שלא ניתן יהיה להחיל אותו בימים הראשונים שאחרי החגים וביקש מהמנהלים אורך רוח וסבלנות. "אני רוצה מתווה חינוך בהיר שמובן לכל הורה", אמר ראש הממשלה בדיון. "המטרה שלנו היא שכולם ישתפו פעולה, ואת זה ניתן להשיג בשני אופנים: הראשון הוא שכולם מבינים מה נדרש מהם, ושזה לא משוואות מתמטיות מסובכות אלא מתווה פשוט לביצוע ובהיר.
"הדבר השני הוא שהגזרה היא כזאת שהציבור יכול לעמוד בה. אם אנחנו משביתים את ההורים מעבודה ואת הילדים מלימודים והתחושה היא של רולטה רוסית - לא עשינו בזה כלום", אמר בנט. "יש נטייה לחשוב שכל החוכמה חונה פה. אני לא מאמין בזה. ביקשתי בדיקה השוואתית עם מערכות חינוך מתקדמות במערב, בהן בריטניה, גרמניה, ארה"ב. הנטייה היא להימנע מבידודים כברירת מחדל ולהחליף אותם במסה של בדיקות אנטיגן".
בנט הוסיף כי "הכי קל זה לסגור את כולם ולהטיל גזרות על הציבור. אני רוצה להיצמד לניהול סיכונים מחושב ולא להיסטריות. מי שרוצה כל הזמן לסגור ולהטיל הגבלות גוזר עלינו לחיות את 2020 לנצח, או לפחות בעתיד הנראה לעין. בלי הורים שיעבדו - אין משק מתפקד. ילדים בלי בית ספר - מידרדרים בכל הפרמטרים. אנחנו צריכים לאפשר למידה רציפה אחרת אנחנו נגדל פה דור של זומבים". הוא הזהיר כי "הימים הראשונים של אוקטובר יהיו מורכבים, אבל פנינו להסדרה של האירוע. בשביל זה צריך פיילוט. אין מה לעשות. צריך לרוץ שבועיים ואז אקבל החלטה. אבל ההורים, המורים והתלמידים צריכים לדעת - שאנחנו מתווכחים למצוא פתרון טוב".