2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
תידרש לשהות בבידוד עם חזרתה. מרב מיכאלי
(צילום: יונתן זינדל)
דוגמה אישית? שרת התחבורה מרב מיכאלי המריאה אתמול (שישי) לארצות הברית ל"נסיעה פרטית". זאת למרות קריאות ראש הממשלה ובכירי מערכת הבריאות לישראלים להימנע מטיסות לחו"ל בצל הזינוק בתחלואת הקורונה - וההגבלות החדשות שבמסגרתן החוזרים מרוב מדינות העולם נדרשים להיכנס לבידוד מלא - כולל ארה"ב. מיכאלי תצטרף אל בן זוגה ליאור שליין, שכבר שוהה בארה"ב.
ראש הממשלה נפתלי בנט קרא לציבור שוב ושוב להימנע מטיסות שאינן הכרחיות ולא להזמין טיסות לחופשות בחו"ל. בנט גם תקף את הממשלה הקודמת על כך שאפשרה טיסות למדינות שמוגדרות אדומות, והאשים אותה בהתפשטות זן הדלתא בישראל. "הייתה פה אוטוסטרדה של מוטציות ונגיפים", טען רק בחודש שעבר. "הזנחה חמורה שהתקיימה שנה וחצי. שבועיים לתוך הקמת הממשלה סתמנו את הפרצה הזאת. עכשיו ישראלים לא יכולים לטוס למדינה בסיכון הגבוה ביתר".
2 צפייה בגלריה
הצהרת ראש הממשלה נפתלי בנט בנתב"ג
הצהרת ראש הממשלה נפתלי בנט בנתב"ג
"סתמנו את הפרצה הזאת". מיכאלי עם בנט והורוביץ בנתב"ג, לפני חודש בלבד
(צילום: חיים צח, לע"מ)
ארצות הברית אמנם מוגדרת כעת, כמו רוב המדינות בעולם, "כתומה" - אולם מיכאלי תידרש על פי ההנחיות להיכנס לבידוד למשך שבוע עם שובה ארצה. בסוף השבוע שעבר קיבלה מיכאלי את מנת החיסון השלישית.
מלשכת שרת התחבורה נמסר בתגובה: "שרת התחבורה שוהה החל מהבוקר בנסיעה פרטית בארצות הברית למשך מספר ימים. למותר לציין כי השרה תקיים את כלל הנחיות הקורונה הנדרשות".
גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, שוהה כעת בחופשה בארצות הברית. יצוין כי בגל התחלואה הקודם והשלישי, בתחילת השנה, נתניהו היה זה שבעצמו הורה על סגירת השמיים "באופן הרמטי". זאת, בצל החשש אז - שנותר עד היום - מהתפשטות זנים חדשים של נגיף הקורונה. "לאור ההתגברות של הווריאנטים, זה מוביל לקצב הדבקה ואולי גם בקטלניות, אז אמרתי קודם כל בואו נסגור", אמר נתניהו בהצהרה שהעניק בינואר האחרון.
תיקון: בגרסה הראשונית של הידיעה נכתב שמיכאלי טסה לחופשה.
פורסם לראשונה: 22:13, 20.08.21