חייל אירי, שחבר בכוח שמירת השלום של האו"ם בדרום לבנון (יוניפי"ל), נהרג בתקרית שבה נפתחה אש לעבר שני רכבים משוריינים של הכוח. כך הודיע הבוקר (יום ה') צבא אירלנד, שמסר כי התקרית נמצאת כעת בחקירה. חייל אירי נוסף נפצע באורח קשה ושניים אחרים ספגו פציעות קלות בלבד. הם פונו לבית חולים מקומי.
בצבא אירלנד מסרו כי התקרית התרחשה אמש בסביבות השעה 23:00 לפי שעון לבנון, וכי בשני הרכבים שעשו את דרכם לביירות היו שמונה אנשי צוות מהגדוד ה-121 של חיל הרגלים. ארבעה מהם נפגעו מהירי שבוצע באמצעות נשק קל, ומותו של החייל שנהרג נקבע לאחר פינויו לבית החולים. ביוניפי"ל מסרו הבוקר כי פתחו בחקירת התקרית שאירעה בכפר אל-עאקבייה בדרום לבנון, השוכן "קצת מעבר" לתחום הפעילות של יוניפי"ל. בארגון ציינו כי הדיווחים על שהתרחש שם "מצומצמים וסותרים".
4 צפייה בגלריה
תיעוד מקרית שבה חייל של אירלנד שחבר ב יוניפי"ל נהרג מ ירי בדרום לבנון  בתיעוד שהופץ בתקשורת הלבנונית
תיעוד מקרית שבה חייל של אירלנד שחבר ב יוניפי"ל נהרג מ ירי בדרום לבנון  בתיעוד שהופץ בתקשורת הלבנונית
אחד החיילים האירים שנפצעו בתקרית, והרכב המשוריין בזמן הירי לעברו. מתוך תיעודים שהופצו בלבנון
4 צפייה בגלריה
פינוי אחד תקרית שבה נהרג חייל של אירלנד שחבר ב יוניפי"ל דרום לבנון  בתיעוד שהופץ בתקשורת הלבנונית
פינוי אחד תקרית שבה נהרג חייל של אירלנד שחבר ב יוניפי"ל דרום לבנון  בתיעוד שהופץ בתקשורת הלבנונית
פינוי הפצועים מהכפר אל-עאקבייה בדרום לבנון, אמש
בצבא האירי וביוניפי"ל לא סיפקו פרטים נוספים, אך בתקשורת הלבנונית דווח כי שני הרכבים המשוריינים נכנסו בטעות לאותו כפר אחרי שסטו מהמסלול הקבוע שלהם. לפי הדיווחים, מסיבה שעדיין אינה ברורה התפתח עימות בין הלוחמים לבין תושבים מקומיים – שניסו לחסום את דרכה של השיירה. בעיתון "א-נשרה" דווח כי במהלך העימות התרחשה תאונה דרכים, ואחד הרכבים התהפך. לפי הדיווחים בשלב מסוים נפתחה כאמור אש לעבר הכוח – שהשיב באש משלו. לצד החייל האירי שנהרג ושלושה מעמיתיו שנפצעו, דווח על אזרח לבנוני אחד לפחות שנפצע באורח קל.
הגנרל שון קלנסי, רמטכ"ל הצבא האירי המכונה בארצו "אוגלי נה-הרן" ("לוחמי אירלנד"), הביע "תדהמה" וצער רב מהתקרית שאותה תיאר כ"טראגית" – והבטיח כי תיערך חקירה יסודית לבירור הנסיבות שלה. "מחשבותינו נתונות למשפחתו של החייל, לחבריו ולשאר אנשי כוחות שמירת השלום בגדוד ה-121. מחשבותינו נתונות גם לאלו שנפצעו אמש ולמשפחותיהם וחבריהם. ההתמקדות שלנו כעת היא להבטיח את ביטחונם של אנשי הצוות שמוצבים בלבנון".
גם נשיא אירלנד מייקל היגינס שלח תנחומים למשפחת החייל שנהרג, ובהודעה שפרסם הדגיש את הסכנה הרבה הטמונה בפעילות של משימות צבאיות מטעם האו"ם: "כעם אנו מתגאים רבות מהרקורד המתמשך שלנו בלקיחת חלק במשימות שמירת שלום. עם זאת, אל לנו לשכוח את הסכנות הכרוכות בעבודה שכזו, או כיצד אנשי כוחות הביטחון שמשרתים במשימות שמירת שלום מעבר לים מסכנים את חייהם מדי יום, על מנת לבנות שלום ולשמור עליו באזורי סכסוך ברחבי העולם".
4 צפייה בגלריה
רכבי או"ם ב א-נאקורה
רכבי או"ם ב א-נאקורה
רכבי יוניפי"ל בדרום לבנון, ארכיון. כוח של 10,000 לוחמים שפועל מאז 1978
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
כוח יוניפי"ל בדרום לבנון
כוח יוניפי"ל בדרום לבנון
(צילום: רויטרס)
שר ההגנה האירי סיימון קובני, שנמצא כעת בניו יורק על מנת להשתתף במפגש של מועצת הביטחון של האו"ם, מסר כי בכוונתו להיפגש עם מזכ"ל הארגון אנטוניו גוטרש ולדון עמו בתקרית.
יוניפי"ל, ששמו הרשמי הינו "כוח האו"ם הזמני בלבנון", הוקם ב-1978 על מנת לפקח על נסיגת צה"ל מדרום לבנון אחרי מבצע ליטני. במשך שנים היו סמכויות הפקחים שלו מוגבלות ביותר, אך המנדט של הכוח הורחב בעקבות מלחמת לבנון השנייה ב-2006, והחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם אפשרה לו להתפרס לאורך הגבול עם ישראל במטרה לסייע לצבא לבנון להרחיב את שליטתו באזור הזה, שנתון למרותו של חיזבאללה. הכוח מורכב כיום מכ-10,000 לוחמים מ-48 מדינות.
בעבר כבר אירעו כמה תקריות שבהן התעמתו לוחמי הכוח עם תומכיו של חיזבאללה בדרום לבנון, אך בארגון הטרור השיעי טענו בצהריים כי אין להם כל קשר לאירוע אמש. גורם בכיר בחיזבאללה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הארגון שולח את תנחומיו על מה שתיאר כ"תקרית לא-מכוונת", אך לדבריו אין כל מקום לקשור אותו אליה. גם בינואר השנה הותקפו לוחמים אירים, בבינת ג'בייל: תוקפים אלמונים השחיתו אז את הרכבים שלהם וגנבו מהם ציוד. המקומיים האשימו שהפקחים צילמו בתי מגורים בעיר, אולם באו"ם הכחישו זאת.