ולדיסלב פופוב (23), שדקר למוות את הוריו סרגיי ואלוסיה בדירתם בנתניה בחודש מאי האחרון, זוכה הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בלוד לאחר שנקבע בחוות דעת פסיכיאטרית מטעם המדינה כי לא היה כשיר נפשית ומודע בעת הרצח ולא אחראי למעשיו. הוא יאושפז במוסד רפואי סגור עד ל-25 שנים, התקופה המירבית הקבועה בחוק, אך אם מצבו הרפואי ישתפר הוא יוכל להשתחרר לפני כן ולא יועמד לדין בשנית.
2 צפייה בגלריה
העצור בחשד לרצח הכפול בנתניה
העצור בחשד לרצח הכפול בנתניה
מעצרו של פופוב לאחר הרצח. "לא היה אחראי למעשיו"
(צילום: דוברות המשטרה)
כמה ימים לאחר הרצח, טען פופוב בחקירתו כי פעל מתוך הגנה עצמית כשראה את אביו דוקר את אמו עד שהיא מתה, ולכן נטל סכין על מנת להרחיק אותו ממנה. הוא טען אז כי הם נאבקו עד שדקר את אביו למוות, והוסיף כי במהלך המאבק הוא בעצמו נפצע בידו מהסכין שהחזיק האב.
בכתב האישום שהוגש נגדו נכתב כי פופוב התגורר עם הוריו והכלב שגידלו בדירה בנתניה. בחודש מאי האחרון, בשעה 03:00 לפנות בוקר, הוא החליט להמית את הוריו ללא סיבה ידועה. לכן ניגש למטבח, לקח סכין והחל לדקור את אביו, בזמן שישן, בחזקה וברצף. אביו התעורר, ניסה להתגונן ללא הצלחה והחל לנסות להגיע למטבח.

עוד עלה מהאישום כי בשלב מסוים, נשברה ידית הסכין, לכן פופוב חזר למטבח נטל סכין אחרת והמשיך לדקור את אביו עד שקרס. באותו זמן, אמו התעוררה, ראתה את שאירע וניסתה להימלט. בזמן שניסתה לפתוח את דלת הדירה, ולדיסלב התקרב אליה והחל לדקור אותה בחזקה מספר רב של דקירות תוך שהיא מנסה להתגונן מפניו. בהמשך, ולדיסלב הטיח בראשה חפץ מספר פעמים עד שקרסה גם היא. בשלב מסוים פופוב דקר גם את הכלב. בסך הכול, הוא השתמש בארבע סכינים שונות.
לאחר זמן מה, פופוב ניגש להוריו המתבוססים בדמם כדי לוודא שהם מתים. בהמשך, הוא החליט להימלט מהארץ, לכן התקלח, החליף בגדים והכין תיק עם דרכון וכרטיסי האשראי של הוריו. בסביבות השעה 07:30 בבוקר, לפני שעזב את הדירה, פתח את ברזי כירת הגז כדי שהגז ידלוף ויגרום לשריפה בדירה. לאחר מכן, הזמין מונית לנמל התעופה וכשלא הצליח לרכוש כרטיס טיסה באמצעות כרטיסי האשראי של הוריו, לקח מונית בחזרה לנתניה ושם נעצר.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח הכפול בנתניה
זירת הרצח הכפול בנתניה
זירת הרצח הכפול בנתניה
(צילום: ענר גרין)
כתב האישום ייחס לנאשם שתי עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, התעללות בבעל חיים, מעשה פזיזות בחומר לקיח ושיבוש מהלכי משפט.
השופטים קבעו בהכרעתם כי פופוב, שלא היה אחראי למעשיו, "יזוכה מחמת ביצוע המעשה בשל מחלת נפש. הנאשם יאושפז בתנאים פסיכיאטרים שעליהם יורה הפסיכיאטר המחוזי. על הגורמים הפסיכיאטרים לשים לב לכך שבחוות הדעת מצוין כי יש לאשפז את הנאשם במחלקה ברמת ביטחון מירבית".
עורך דינו אבי כהן, שייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: "מדובר במקרה טרגי מאין כמוהו, שייתכן שניתן היה למונעו, כיוון שהנאשם ביקש להתאשפז שבועיים-שלושה לפני המקרה, אך הפסיכיאטר קבע שאינו מסוכן, וסירב לאשפזו. אני שמח שפרקליטת המחוז קיבלה את עמדתנו והסכימה לזיכוי הנאשם עקב מחלתו בעת המקרה".