הקרב על הבחירות ברשויות המקומיות נפתח ובמפלגות השונות מתחילים להיערך. ביש עתיד מקדמים בשבועות האחרונים מתחת לפני השטח את מועמדותו של ח"כ אלעזר שטרן להתמודד מטעם המפלגה על ראשות העיר חיפה מול ראש העיר המכהנת עינת קליש רותם.
בקדנציה הקודמת ובזמן ממשלת השינוי, אמור היה שטרן להיות מועמד הקואליציה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, אולם בשל התבטאות בעייתית בריאיון, שבו אמר שבתקופת שירותו בצה"ל נגנזו תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות, התעוררה סערה גדולה ושטרן הסיר את מועמדותו. מאז עלה שמו בעוד הקשרים שונים אולם כעת, אומרים גורמים פוליטיים, שטרן כבר נערך במתכונת מוגברת להתמודדות על התפקיד במימון גבוה של מפלגתו.
1 צפייה בגלריה
אלעזר שטרן
אלעזר שטרן
מחפש דירה בתחומי חיפה. שטרן
(צילום: קובי קואנקס)
חיפה היא עיר המזוהה עם לפיד ובבחירות הארציות האחרונות יש עתיד זכתה בה ב-36% מהקולות, ביחס ל-20% שקיבל מהליכוד. לכן מהלך כזה הוא לכאורה טבעי מבחינת יש עתיד. שטרן טרם הודיע על כך רשמית, אך בשבועות האחרונים נכח בהפגנות נגד המהפכה המשפטית בחיפה וערך שיחות בנושא הזה עם לא מעט גורמים פוליטיים. שטרן, שמתגורר ביישוב הושעיה שבגליל התחתון, גם החל לחפש דירה בתחומי חיפה.
בשיחה שערך שטרן עם תושבים בחיפה הודה כי "קיבלתי הצעות גם מיש עתיד וגם מגורמים נוספים, אבל עוד לא החזרתי תשובה". לתושבים הסביר כי הוא נוהג להסתובב בחיפה לא מעט והוריו אף התגוררו שם.
מול שטרן וקליש רותם בחיפה ישנו גם ראש העיר לשעבר יונה יהב ששוקל להתמודד שוב. גם סגן ראש העיר לשעבר דוד עציוני צפוי להתמודד על התפקיד.
הבחירות המקומיות ייערכו בחודש אוקטובר והן מהוות את התשתית עבור המפלגות הגדולות ביום הבחירות לכנסת. זאת גם הסיבה שמפלגות לא מעטות מחפשות מועמדים אטרקטיביים להריץ ברשויות המקומיות גם למועצות וגם לתפקיד ראש העיר.
מלשכת שטרן נמסר: "אכן פנו לשר לשעבר שטרן על מנת שירוץ לראשות עיריית חיפה. הוא שוקל וטרם התקבלה החלטתו".