יניב אברג'יל עובד כבר 19 שנה כדוור בעיר טבריה. בכל יום הוא צועד קרוב ל-15 קילומטר, ובימי הקיץ החמים בעיר שלחופי הכינרת מדובר בעבודה קשה עוד יותר. "בשבוע האחרון אפילו חתולים לא ראיתי פה. אין אף אחד ברחוב. פעם היו רודפים אחריי כלבים, אבל גם אותם אני לא רואה היום", סיפר הבוקר (יום ג') אברג'יל בריאיון לאולפן ynet.
1 צפייה בגלריה
 יניב אברג'יל
 יניב אברג'יל
"אפילו חתולים לא ראיתי בשבוע האחרון". אברג'יל
"מאוד מאוד חם בטבריה. אם אני לא טועה כבר הגענו ל-44 או 45 מעלות. זו החולצה השלישית שהחלפתי היום", הוא הוסיף. "אני מחלק כבר 19 שנה דואר ובכל שנה ושנה זה הולך ומתעצם. נהיה יותר ויותר חם אבל אנחנו מתמודדים עם זה בדואר. אנחנו שותים הרבה ומתרעננים. כשאני מסיים אני ישר קופץ לכינרת".
אברג'יל סיפר שלמרות החום הכבד והצורך לצעוד בשמש הקופחת, הוא רוחש הרבה אהבה לעבודה. כשהוא מגיע אל בתי האזרחים, כך סיפר, הוא מתקבל בהערכה. "מכניסים אותי הביתה, נותנים לי לשתות ונותנים דברים מקררים – קרטיבים ופירות. 19 שנה זו קריירה וכיף. אנשים מוזמנים לטבריה. כיף להיות פה למרות שחם. הכינרת מצננת ומרעננת".

חזאי ynet דני רופ מסביר כי אנחנו בעיצומו של גל חום קיצי שאינו מוגדר שרב או חמסין. "אנחנו בקיץ רגיל. מה שהתחיל בשבת ויימשך גם לשבוע הבא הוא גל חום, גם בחוף הפעם. הטמפרטורה תגיע ל-35 ומעלה אבל הלחות תישאר בסביבות 45%. אנחנו נרגיש על הגוף כ-40 מעלות. בשאר אזורי הארץ יהיו מעל 40 מעלות. זה יימשך הרבה מאוד ימים", הוא אמר באולפן ynet. "זה לא משהו חריג, אבל נרגיש את זה. בכל קיץ אנחנו עוברים גלי חום כאלה. כדאי להיזהר בים, למרות שהוא די שטוח".