נוסע במטרונית בחיפה תקף אתמול בצהריים (רביעי) נהג לאחר שוויכוח פרץ ביניהם. לדברי הנהג, הנוסע עלה על קו 4 של המטרונית, קו מנהרות הכרמל החדש, בתחנת הגרנד קניון. הנוסע הפריע לו בנסיעה ולאחר הפרעות בלתי פוסקות, ביקש ממנו הנהג לרדת מהמטרונית בתחנת מרכז הקונגרסים.
לאחר שהנהג התעקש, הנוסע היכה אותו בפניו ומשך אותו איתו אל מחוץ למטרונית. בזמן התקיפה, הנוסע אף הפיל מידי הנהג את הטלפון הנייד שלו שבו תיעד את המקרה. הנהג נחבל בפניו וברגלו והזמין משטרה, אך זו הגיעה רק אחרי שעה כשהנוסע כבר לא היה בסביבה.
1 צפייה בגלריה
נהג קו 4 של המטרונית הותקף על ידי נוסע
נהג קו 4 של המטרונית הותקף על ידי נוסע
התבקש לרדת - והיכה את הנהג. הנוסע התוקף
(צילום: כוח לעובדים)
התקיפה מצטרפת לשורה של מקרים שבהם הותקפו נהגי תחבורה ציבורית בתקופה האחרונה. לפני חודש הותקפו שני נהגים: בקו 233 מנתניה לבאקה אל-גרבייה הותקף נהג על ידי נוסע ביישוב ג'ת, ובאזור ירושלים הותקף נהג על ידי שלושה נערים שסירבו לתקף את הכרטיסים שלהם.
בשבועות האחרונים מובילים שני ארגוני הנהגים הבכירים מאבק לשיפור תנאי העסקתם של הנהגים ושמירה מיטבית יותר על ביטחונם. במסגרת המאבק, שלשום הושבתה חלק מהתחבורה הציבורית לכמה שעות בכמה אזורים. הערב התקיימה פגישת משא ומתן בין נציגי איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, נציגי האוצר והחברות המפעילות.
מאיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים נמסר: "כל מקרה תקיפה כזה והתעלמות המשטרה שבאה בעקבותיו, מבהירים עד כמה חמור מעמדם של הנהגים. אנו מברכים על תחילת השיח עם האוצר, אך נמשיך לעמוד על הצורך להכיר בנהגי אוטובוס כעובדי ציבור".
פורסם לראשונה: 23:18, 08.06.22