1 צפייה בגלריה
אסף זמיר
אסף זמיר
קונסול ישראל בניו יורק, אסף זמיר
(צילום: אבי מועלם)
התפרצות קורונה בבניין "בית ישראל" באפר איסט בניו יורק, שבו נמצאים משרדי הקונסוליה הישראלית, המשלחת באו"ם, מחלקת הרכש של משרד הביטחון ומשרד הכלכלה. בין הנדבקים: הקונסול הטרי אסף זמיר והעוזרת שלו. בעקבות ההתפרצות, החל ממחר יעברו העובדים לקפסולות לפחות למשך שבוע.

הבוקר (יום א') קיבלו העובדים במבנה עדכון מהמנהלה שלפיה: "הננו לעדכן שאסף זמיר חיובי לקורונה. ההנחיות למי שנחשף לחולה מאומת: מי שמחוסן שלוש פעמים ו/או מחוסן פעמיים ולא עברה חצי שנה מאז החיסון השני, לא צריך להיבדק וממשיך לעבוד כרגיל. מי שלא מחוסן כפי שמפורט לעיל צריך ללכת לבדיקת pcr. אם יצא שלילי - חוזר לעבודה, ולאחר מכן בכל יומיים יבצע בדיקה מהירה. אם יוצא שלילי - מגיע לעבודה וביום השביעי שוב בדיקת pcr. אם יש עלויות לבדיקה, הנציגות תחזיר את ההוצאה. מי שלא מחוסן בכלל ונחשף לחולה ייצא לשבעה ימי בידוד".
עובדים ישראלים בבניין סיפרו ש"יש מלא הדבקות. אנחנו בהיסטריה וחוששים להגיע למשרדים". לדבריהם, המצב בקונסוליה הוא מדגם מייצג למה שמתרחש בעיר ניו יורק כולה, שנראה שעומדת לפני התפרצות של זן האומיקרון.
רעייתו של הקונסול זמיר, מאיה ורטהיימר, כתבה באינסטגרם: "אהובי חיובי, הוא מרגיש טוב. מחוסן שלוש פעמים ובכל זאת. יש לנו הרבה אחריות לשמור על עצמנו".
ראש העיר ביל דה בלזיו אמר בסוף השבוע שהאומיקרון נמצא "בכל הכוח" בעיר, אחרי שביממה אחת נמצאו שם יותר מ-8,300 חיוביים לקורונה.