אירוע שוד באיומי אקדח במועצה המקומית דיר חנא שבגליל התחתון תועד במצלמת רכבו של הקורבן. במצלמה נראה שליח, תושב מזרח ירושלים, שהגיע למקום למסור חלקים של אופנוע, כאשר בתיעוד נראה החשוד, כשהוא שולף אקדח ומאיים על אותו ושליח ובמקביל אדם נוסף שמרסס מטף על הרכב.

בתאריך 20 בינואר ובעקבות תלונה של תושב ירושלים שעובד כשליח ואשר קיבל הזמנה להעביר משלוח לכתובת בדיר חנא, הוא מגיע לאחר שתיאם את המפגש עם המזמין - ואז הופתע כשהלקוח, בתקיפה באיומי אקדח יחד עם מספר אנשים נוספים, שדדו ממנו את המשלוח מבלי לשלם.
עם קבלת התלונה בתחנת משגב נעשו פעולות חקירה מיידיות, לרבות צפייה במצלמות הרכב ופעולות מודיעיניות ומסווגות, הצליחו לעצור את החשודים, שהיו בנסיעה וניסו להימלט מהשוטרים.
2 צפייה בגלריה
שוד באיום ומעצר החשודים בדיר חנא
שוד באיום ומעצר החשודים בדיר חנא
ארבעה חשודים במעשה נעצרו
בחיפוש בבית אחד החשודים נתפס אקדח איירסופט. מעצרם של החשודים הוארך עד ליום 28 בינואר.
סגן ניצב תמיר ארד, מפקד תחנת משגב, אמר: "במסגרת הפעילות המבוצעת במפקדת 'דרך ארץ', כוחות רבים של משטרה ומג"ב נמצאים בכפר ונותנים מענה מבצעי לסכסוך משפחות הקיים שם. תוך כדי הפעילות בכפר במהלך השבת קיבלו שוטרי המפקדה דיווח על רכב שביצע דקות קודם לכן שוד של שליח שהגיע מאזור ירושלים, הפרטים הועברו לכוחות הרבים הפזורים בכפר ותוך דקות אותר הרכב המעורב ובתוכו שלושה חשודים שנעצרו והועברו להמשך טיפול חוקרי תחנת משגב. אנחנו נמשיך לפעול בנחישות לסיום הסכסוך ולהחזרת השקט בכפר, תוך הפעלת כל האמצעים הקיימים ברשותינו, גלויים וסמויים, על מנת לעצור עבריינים ולהכניסם לכלא".
באירוע אחר, מפקדת "דרך ארץ", שהוקמה על ידי מפקד מחוז צפון בדיר חנא, הסירה 37 מצלמות בשימוש גורמים עבריינים תושבי המקום.
אתמול פשטו שוטרי המחוז הצפוני בליווי לוחמי משמר הגבול על מספר מתחמים של גורמים עבריינים בישוב דיר חנא. הכוחות פירקו מצלמות מחמ"לים ששימשו לאיסוף מידע חזותי ותפסו ציוד טכנולוגי רב.
2 צפייה בגלריה
דיר חנא
דיר חנא
מצלמות שבהם התשמשו גורמים עבריינים הוסרו על ידי המשטרה
( צילום: משטרת ישראל)
חקירות של אירועי אלימות הביאו למסקנה כי הגורמים העבריינים הפעילו את המצלמות על מנת להשיג מודיעין על גורמים שעימם הם מסוכסכים. המצלמות ושידורי הוידאו היו מגיעים לחמ"לי איסוף, בהם היו צופים העבריינים באמצעות מסכי טלוויזיה גדולים. במסגרת הפעילויות נתפסו 37 מצלמות וכן מספר מכשירי dvr.
במשטרה ציינו כי "הפעילות הזו, מעבר לפגיעה ביכולת המבצעית של ארגוני הפשיעה, גם נועדה לשפר את תחושת הביטחון של התושבים ביישוב, שמצאו את עצמם במצב בו הם מרגישים כי הם נתונים במעקב ופרטיותם נפגעת. אנחנו ממשיכים במאבק בגורמים העבריינים בכל הכלים העומדים לרשותנו ופועלים כל הזמן לשכלל את היכולות ודרכי הפעולה שלנו נגדם".