בעל הצימר שבו אירעה הבוקר (שני) השריפה הקטלנית ביישוב אדמה, שבה נספתה ליבי קליך בת הארבע והוריה נפגעו, נחקר אחר הצהריים במשטרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בתום חקירתו שוחרר בתנאים מגבילים. האיש, תושב נהריה, מכחיש את המיוחס לו.
על פי החשד, השריפה פרצה בבית שבו נפשה משפחת קליך לאחר שבנם בן השש שיחק בגפרורים. האש כילתה את הבית, שהיה עשוי מעץ ומקש, והשריפה אף התפשטה למחסן סמוך. האב תומר, שהיה במקלחת בעת שהאש התלקחה, הצליח לחלץ את בנו ואת אישתו, אך בתו ליבי נלכדה בתוך הבית ונהרגה. השריפה כובתה אחרי יותר משעתיים על ידי צוותי כיבוי שהגיע ליישוב בכוחות מוגברים.
2 צפייה בגלריה
זירת השריפה בכפר אדמה
זירת השריפה בכפר אדמה
"בית העץ נדלק בשנייה, הכל ביישוב מאולתר בגלל הארעיות"
(צילום: אביהו שפירא)
2 צפייה בגלריה
זירת השריפה בכפר אדמה
זירת השריפה בכפר אדמה
ליבי בת ה-4 שנספתה בשריפה
היישוב אדמה הוקם לפני 27 שנים ומוגדר כ"כפר אקולוגי", ומתקיים ללא חיבור לתשתיות החשמל או הביוב של המדינה, במטרה לצמצם את הנזק לסביבה. היישוב מכיל למעלה מ-30 מבנים שהוקמו כולם ללא אישורים, ונגד כולם קיימים צווי הריסה. בכבאות ציינו כי גם לבית שבו התארחה משפחת קליך לא היו האישורים הדרושים.
אחד מתושבי היישוב, דרור זוהר, סיפר כי "אדמה זו התיישבות אקולוגית בגליל המערבי שקרובה מאוד לטבע, חיים על אנרגיה סולארית. זה מקום מאוד מיוחד". זוהר אמר על השריפה כי "בית העץ נדלק בשנייה", ותיאר את המצב ביישוב: "אפשר לומר שהכול מאולתר בגלל הארעיות. המעמד החוקי נמצא בשאלה הרבה זמן, אנחנו מקווים שזה יאושר כבר ושיתאפשר לעוד אנשים לבחור בסגנון החיים הזה".