חמאס קרא לשביתה עולמית - ויש מי שמזדהה: אמש (ראשון) פרסם חמאס הצהרה הקוראת לשביתה עולמית, וגם בחברה הערבית בישראל היו מי שסגרו את העסקים שלהם וקראו להפסקת אש.
הקריאות להשבתה כללית בעולם הערבי הגיעו בין היתר ממשפיעני רשת, אבל ההיענות עד כה אינה משמעותית, מלבד בכמה ערים בגדה ובמספר קטן של מדינות. בין היתר תועדו חנויות רבות סגורות בחברון, בית לחם, וגם בעיר העתיקה בירושלים.

7 צפייה בגלריה
בתי עסקים קוראים להפסקת המלחמה
בתי עסקים קוראים להפסקת המלחמה
השביתה בבאקה אל-גרבייה
הכותרת
מה למדנו מחודשיים של מלחמה? | נחום ברנע
22:27
בהודעת חמאס נאמר: "אנחנו משבחים את התנועה העולמית הקוראת לשביתה מקיפה וקוראים לכל האנשים החופשיים בעולם להשתתף בה באופן נרחב". אנחנו גם קוראים להמשך ולהסלמה של כל הצעדות ההמוניות וההפגנות העממיות בערים ברחבי העולם, בגנות התמיכה של ארצות הברית ושל כמה מדינות מערביות במעשי הטבח הנוראיים נגד ילדים, נשים פלסטיניות ומשפחות, להפעיל לחץ לעצירת התוקפנות הברברית הזו, להעניש את כל התומכים בה ולהפליל אותם והם יישפטו כפושעי מלחמה".
אחוז קטן מהעסקים בחברה הערבית השתתפו בשביתה, כאשר בבאקה אל-גרבייה סגרו כמה בתי עסק. "מספיק לסתום פיות. אנו דורשים להפסיק את המלחמה באופן מיידי", אמר אחד מהם. "ההשתתפות שלי בשביתה היא מתוך אמונה שאין מקום למלחמה מיותרת, כשרק האזרחים משלמים את המחיר".
"אני שמח שהשתתפתי בשביתה", אמר בעל עסק מוואדי ערה. "מכאן אני דורש להפסיק את המלחמה. ילדים ונשים נרצחים כל יום ואין מי שידבר. אני גם מגנה את הטבח שהתרחש ב-7 באוקטובר, ולכן הדרישה היא להפסיק את המלחמה - צעד טוב ובריא ליהודים ולערבים".
7 צפייה בגלריה
העיר העתיקה ירושלים
העיר העתיקה ירושלים
השביתה בעיר העתיקה בירושלים
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
7 צפייה בגלריה
העיר העתיקה ירושלים
העיר העתיקה ירושלים
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
7 צפייה בגלריה
בית לחם
בית לחם
שובתים בבית לחם
(צילום: REUTERS/Lucy Marks)
7 צפייה בגלריה
חברון
חברון
בתי עסק סגורים בחברון
(צילום: HAZEM BADER / AFP)
7 צפייה בגלריה
חברון
חברון
(צילום: HAZEM BADER / AFP)
היו גם תלמידים שבחרו לא להגיע לבתי הספר. תלמיד תושב המשולש הדרומי אמר: "בגלל שלא מאפשרים לנו להפגין לא הלכתי היום לבית הספר כדי להיות שותף בשביתה. לפחות בדרך זו אני יכול להביע את דעתי".
תלמידה אחרת מהצפון אמרה: "כואב לי מאוד בגלל המלחמה הקשה הזו. וכהזדהות עם תושבי עזה אני דורשת להפסיק אותה. בסוף כולנו נתפוצץ ולא נוכל לחיות בשקט".
במקביל כאמור, התקיימה שביתה בכמה מדינות ערביות. ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, הודיע כי כל המוסדות הציבוריים והעיריות במדינה יהיו סגורים היום לאות הזדהות עם העם הפלסטיני בעזה ועם אנשי כפרי הגבול בדרום לבנון. גם שר החינוך הלבנוני פרסם אתמול כי בתי הספר הציבוריים והפרטיים, התיכוניים ומוסדות להשכלה גבוהה יסגרו ביום שני, מתוך תמיכה ברצועה.
היום פורסמו תמונות ברשתות החברתיות מהרחובות הריקים במחוז עכאר שבלבנון, כאשר על חלק מחלונות הראווה נתלו שלטים לתמיכה ברצועת עזה. באחד השלטים נכתב: "יחד, שביתה כללית למען עזה". גם תמונות של רחובות ריקים בעמאן בירדן, שהצטרפה גם היא לשביתה, פורסמו היום ברשתות החברתיות.