מנכ״ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר, הודיע היום (א') לעובדים כי בכוונתו לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים. נגד המנכ"ל נפתח הליך הדחה בחודש שעבר.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, איחלה למייקסנר בהצלחה בהמשך דרכו. "עוד יהיה זמן לסכם, להודות ולהיפרד. אני מכבדת ומקבלת את בקשתו", היא אמרה.
2 צפייה בגלריה
מירי רגב בפגישה עם יו"ר רכבת ישראל משה שמעוני והמנכ"ל מיכאל מייקסנר
מירי רגב בפגישה עם יו"ר רכבת ישראל משה שמעוני והמנכ"ל מיכאל מייקסנר
השרה מירי רגב בפגישה עם יו"ר רכבת ישראל משה שמעוני והמנכ"ל מיכאל מייקסנר
במכתב כתב מייקסנר לעובדים: "היו אלו ארבע שנים רצופות באתגרים עצומים ואירועים בטיחותיים וביטחוניים בהם רכבת ישראל נטלה חלק מרכזי כמו משבר הקורונה ואירועי שומר החומות. שנים של עשייה אמיתית ויצירת תשתית ומסוגלות, התנעה של פרוייקטי תשתית וטכנולוגיה אדירים בד בבד עם מתן שירות יומיומי שהשתפר ברמה ובדיוק הרכבות, בהנגשת מידע, בשיפור הבטיחות ומתן מענה ותשתית לגודש ולביקושים הגדלים לשרות הרכבת״.
הוא התייחס במכתבו לפרויקט החשמול שסיומו לטענתו קודם ולהסכמי השכר החדשים, שעליהם חתם עם ועד העובדים לפני כחודשיים. "הסכם זה אמור לספק גם תמורות וגם שקט להתנהלות הארגון, וסיכמנו עם גורמי הממשלה הסכם הפעלה וסובסידיה שיתמוך בהתפתחות ובצמיחת החברה בשנים הקרובות תוך שמירה על איתנות פיננסית ויכולת לתת שרות מיטבי לציבור".
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר
מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר
מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר
(צילום: אלעד גרשגורן)
במהלך השבועות האחרונים נוהלו שיחות בין בכירים בדירקטוריון הרכבת למנכ"ל על פרישה מרצון מהתפקיד, בתום ארבע שנים וכשנה לפני מועד עזיבתו המקורי לפי המכרז. גורמים בכירים ברכבת ישראל אף אישרו בחודש שעבר כי השיחות בין הצדדים נמשכו במשך כמה שבועות, עד שנקטעו בשלב מסוים.
בחודש מרץ, נזכיר, פורסמה ב-ynet תחלפות המכתבים בין המנכ"ל ליו"ר שנגעה בענייני רכש קרונות חדשים. היו"ר טען שמייקסנר שינה את דעתו לגבי סוג הקרונות ברגע האחרון וכך נמנע בזבוז של יותר משני מיליארד שקלים של משלמי המסים. "בשיחות שקיימתי עם מרבית חברי הדירקטוריון הגענו למסקנה שאיננה נמנעת, כי אין באפשרות הדירקטוריון לסמוך על שיקול הדעת שלך במקרה זה ואיננו יכולים להיות משוכנעים במתווה שאתה מציג כעת", כתב יו"ר הדירקטוריון למנכ"ל הרכבת.
מייקסנר עצמו השיב לשמעוני במכתב תגובה שבו סיפר על פועלו ברכבת ישראל מאז כניסתו לתפקיד ב-2019. בסוף דבריו כתב מייקסנר באופן ישיר ליו"ר כי לדעתו הוא מנסה לפגוע בו מקצועית. "על כל ניסיון כזה שתעשה, שנועד ככל הנראה לצרכים אחרים שישרתו אותך, אני איאלץ לענות באופן מקצועי מלא", כתב.