זרימות בנחלי הצפון, היום
(צילום: רשות ניקוז נחלים כינרת, אתר חרמון)

סוף השבוע הגשום והקר הביא לזרימות נאות בנחלי הגליל והגולן ולתופעה חריגה לחודש מרץ – שלג שהצטבר על הקרקע בצפון רמת הגולן. בשלושת הימים האחרונים ירדו בצפון עשרות מילימטרים של גשם, מה שהביא לזרימות בנחלי האכזב ולהתגברות הזרימה בנחלי האיתן.
הירדן עלה על גדותיו באזור התעלות שסביב החולה, וצבעו הפך חום בשל הסחף. זרימות עזות נרשמו גם במפלי שמורת עיון, סמוך למטולה, בנחל דישון בגליל העליון ועוד. באזור הכפרים הדרוזים בצפון רמת הגולן ירד שלג קל שהצטבר על הקרקע, והפך את היישובים ואת השטחים הפתוחים למרבדים לבנים.
4 צפייה בגלריה
נחל דישון
נחל דישון
נחל דישון שוצף
(צילום: ענת זיסוביץ)
4 צפייה בגלריה
חורפי בנחל קדש
חורפי בנחל קדש
נחל קדש
(צילום: ענת זיסוביץ)
4 צפייה בגלריה
שלג בחרמון
שלג בחרמון
מפנים שלג בחרמון
(צילום: אתר חרמון)
הבוקר ירדו במפלס התחתון בחרמון כ-40 ס"מ של שלג טרי, וגובה השלב במפלס התחתון הגיע לכ-1.3 מטר, ובעליון לכ-1.6. במהלך היום פעלו צוותי האתר לפינוי השלג והקרח מהמתקנים, ולפילוס הכבישים והדרכים. עם זאת, בשל התמשכות המערכת והמשך ירידת השלגים, יהיה האתר סגור גם ביום ראשון. "פורים לבן, השנה זו אינה סיסמא וכמו שזה נראה - גם בפסח יוכלו מבקרים להנות משלג", אמר מנכ"ל האתר, רפאל נוה. "אנחנו מברכים על כל מערכת חורפית שמוסיפה משקעים וכמובן שלג טרי".
בתוך כך, כ-40 אלף מטיילים פקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו מצדה, קיסריה, שמורת עין גדי ושמורת הבניאס.
בעוד שברוב הארץ היה מזג אוויר חורפי, בערבה מזג האוויר היה קיצי במיוחד - ורבים הגיעו ליהנות מאירועי הפסטיבל הקולינרי "מהחממה לצלחת" בחממות החקלאיות של יישובי הערבה התיכונה.
4 צפייה בגלריה
שמורת הטבע נחל מערות
שמורת הטבע נחל מערות
שמורת הטבע נחל מערות
(צילום: רן פרץ, רשות הטבע והגנים)
מירב עמית, מנהלת התיירות במועצה האזורית הערבה התיכונה, אמרה כי נרשמה הצלחה לפסטיבל - שהתקיים זו השנה השנייה. "חדרי האירוח והחאנים בערבה התיכונה עמדו בתפוסה מלאה", הוסיפה.