יממה מדממת: שמונה אירועי אלימות קשה נרשמו תוך 24 שעות בחברה הערבית, שבמסגרתם נרצח אדם אחד ונפצעו תשעה נוספים. בעקבות האלימות הגואה, שגבתה מתחילת השנה את חייהם של 116 בני אדם בחברה הערבית, תושבים רבים חשים כי הם בסכנת חיים.
אחר הצהריים (שלישי) נורה למוות ראמז אבו עסבה, רופא שיניים בן 39 מהכפר ג'ת, בכניסה לביתו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה, ובסריקות אחר היורים, לצד איסוף ממצאים בזירה.
2 צפייה בגלריה
ראמז אבו עסבה תושב ג'ת נורה למוות בכניסה לביתו
ראמז אבו עסבה תושב ג'ת נורה למוות בכניסה לביתו
ראמז אבו עסבה, נורה למוות בכניסה לביתו
2 צפייה בגלריה
ללא קרדיט מחסן שעלאן
ללא קרדיט מחסן שעלאן
חמושים ניגשים לרכב - ויורים. אום אל פחם
כמו כן, בשעות אחר הצהריים נפצעו צעיר כבן 28 באורח קשה וצעיר נוסף כבן 22 באורח בינוני מירי ברהט. זאת לאחר שבמהלך הלילה נפצע צעיר בן 23 באורח קשה מירי בפוריידיס, ובמקביל, צעיר כבן 25 נפצע קשה מדקירות בטייבה.
אתמול צעיר בן 22 וגבר בן 41 נפצעו באורח בינוני מירי בכביש 65, סמוך לכניסה לאום אל פחם. המקרה תועד במצלמות רכב של נהג שעבר במקום. בתיעוד ניתן לראות שני רעולי פנים מתקרבים לרכבם של השניים, ויורים בהם מטווח אפס. היורים נמלטו מיד לאחר מכן, ועד כה לא דווח על עצורים.
בעקבות המקרה, ואירועי אלימות קודמים, הפגינו הלילה עשרות בכניסה לתחנת המשטרה באום אל פחם. הם קראו: "זאת משטרה כושלת שלא עושה את תפקידה למיגור האלימות. לא ננטוש את המקום עד שיגיע מפקד התחנה כדי שנמסור לו את דברינו על אוזלת היד של המשטרה".
הפעיל החברתי עלי ברכאת, שנכח במקום, אמר: "לא יכול להיות שיש שני נפגעי ירי, יש תיעוד, ואין התקדמות ועצורים. לכן החלטנו להפגין ולהמשיך במאבק. אם יהודי היה נפגע המשטרה הייתה מתאמצת ותוך שעות עוצרת את החשודים, אבל כשמדובר בערבי מתייחסים בזלזול".
במקרה אחר אתמול נורה גבר בשנות ה-30 לחייו ביישוב כאבול שבגליל המערבי, ונפצע קשה. הרקע לאירוע אינו ברור. בתקרית נוספת אתמול במזרעה שליד נהריה נורה גבר בשנות ה-50 לחייו, וגם הוא נפצע באורח קשה. בנוסף, צעיר בן 28 נורה ונפצע בינוני בטירה.
המשטרה מסרה: "משטרת ישראל חוקרת כל מקרה רצח ביסודיות ובמקצועיות, ללא קשר לזהות העבריין או הקורבן, תוך השקעת מאמצים ומשאבים רבים במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים. חקירות תיקי רצח נמשכות עד לפיענוחם, ורק בשנתיים האחרונות המשטרה פיענחה עשרות מקרי רצח שהתרחשו בקרב החברה הערבית, ואנו נמשיך לפעול להעמיד לדין את כל העבריינים המעורבים במעשי רצח באשר הם.
"אנו מדגישים כי הטיפול באלימות בחברה הערבית אינו נחלת המשטרה לבדה. רק שינוי שורשי עמוק שיבוא מתוך החברה הערבית בישראל בחינוך, בתרבות, בשיתוף הפעולה עם המשטרה, בהוקעת נורמות פסולות ובפעולות אקטיביות של ההנהגה, יובילו לשינוי המיוחל".
פורסם לראשונה: 15:08, 11.07.23