במשך 16 שנה הייתה ב' חברה בכת של הרב הפדופיל נתנאל דרעי בלוד, ואחרי מאסרו אף הפכה לדמות מרכזית ומקורבת לאשתו, שניהלה את הקהילה לפי הוראותיו מהכלא. האירוע שגרם לה לעזוב התרחש בפורים בשנה שעברה, כשהייתה עדה למיצג שארגנה הרבנית, ובמסגרתו כמה חברות בכת דקרו מישהי שדימתה חבר שעזב את הכת. בפרק הרביעי של סדרת הדוקו "פדופיל בראש כת" של ynet Original חושפת ב' את מפעל ההאזנות, המעקבים וההלשנות שניהלו הרב דרעי ורעייתו משני צידי חומת הכלא.
ב' הייתה, כהגדרתה, יד ימינה של הרבנית. היא שהתה לצידה כמעט 24/7, עשתה מה שנאמר לה והגנה בחירוף נפש על הרב דרעי ואשתו. "הייתי מוכנה לרצוח בשבילה", היא אומרת למצלמה. "כאילו לא היה לי בית, לא משפחה, לא ילדים".
גם אחרי שהוא הורשע בעבירות מין בקטינים ונשלח לכלא, היא דבקה בעמדתה. "יום שישי אחד ראיתי את אחד הילדים שנפגעו ממנו, ירקתי עליו ואמרתי לו 'רשע'", היא מספרת. כמו בעדויות בפרקים הקודמים, גם ב' מבהירה שדרעי ממשיך לשלוט בכת ולנהל אותה מאחורי סורג ובריח. "זה כאילו שהוא לא בכלא", היא אומרת.
לצפייה בשלושת הפרקים הקודמים בסדרה:



בפרק מתארת ב' כיצד נשלחו היא ואחרות על ידי הרבנית לפרוץ ולהציב מכשירי הקלטה במקומות שונים – מבתים של יוצאי הכת ועד גני הילדים של הקהילה – ולדווח על כך. כך למשל, פוטרה גננת עירייה שאמרה שהגדירה את הקהילה "כת".
ל-ב' נפל האסימון רק אחרי אותו אירוע בפורים. "הייתי המומה", היא אומרת. "ידעתי שזה היום האחרון שלי בכולל. חזרתי הביתה, לקחתי שתי שקיות זבל גדולות והוצאתי את כל הספרים מהספרייה. בעלי לא הבין מה קורה. אמרתי לו שאני לא רוצה להיות יותר במקום הזה. בכיתי באותו יום כמו שבחיים לא בכיתי".
עוד ב-ynet Original: • מוסד משפחתי - איך חיים עם סוכן חשאי בבית? • רצח רופא השב"ס - העדות הדרמטית אחרי 25 שנה • סם המוות - יותר ממכר ממורפיום, יותר קטלני מהרואין • הנסיעה האחרונה של עמית איטח - מה קרה בליל התאונה? • נוכל. רוצח. מיליונר - פרשת הרצח שהסעירה את ישראל וגרמניה בשנות ה-90 • שורת חיפוש: "סקס ישראליות" - תעשיית הפצת תמונות עירום בטלגרם
פנינו למשפחת דרעי עם הטענות שעלו בפרק זה אך תגובתה לא התקבלה. על הטענות שעלו בפרקים הקודמים מסרה המשפחה: "נתנאל דרעי מרצה את מאסרו במסגרת עסקה לאחר שהודה והביע חרטה עמוקה על מעשיו. כל רצונו הוא לשלם את חובו לחברה. לצערנו, מאז שהחל לרצות את מאסרו, קומץ מסוים של אנשים חורשי רעתו מנסים בכל דרך לפגוע בו ובמשפחתו ולעורר את עניינו שוב ושוב על מנת לייצר דעת קהל שלילית. הוא עובר סדרת טיפולים בכלא, משתף פעולה ומתנהג באופן מופתי במאסרו. אין בכוונת המשפחה להתייחס לחומרים ממוחזרים, מסולפים ושקריים. כל רצונה הוא להמשיך את חייה בשקט ובצנעה".
באפריל 2021 הורשע דרעי במסגרת עסקת טיעון בריבוי עבירות של מעשה סדום, מעשים מגונים ועבירות מין נוספות שביצע בשלושה מתלמידיו, חלקן במשך כמה שנים, כשהיו בני 13 עד 17. הוא נידון למאסר של שש שנים ועשרה חודשים ונגזר עליו לשלם לקורבנות פיצוי סכום כולל של 150 אלף שקל. לפי כתב האישום המתוקן שבו הודה דרעי הוא ביצע את המעשים בחדר מנוחה פנימי בבית המדרש שבו העביר שיעורי תורה, בין היתר גם למתלוננים. הוא ציין בפניהם שקרבתם אליו תעניק להם מעמד גבוה וכי הוא עתיד לשדך אותם עם בנותיו.
פורסם לראשונה: 21:24, 06.06.23