היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, פנתה לראש המל"ל צחי הנגבי בדרישה לאסוף את המסמכים המסווגים, אם נמסרו כאלה, ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שהמלחמה פרצה. המכתב, שמוען גם לראש שב"כ רונן בר, עשוי להקשות על אנשי נתניהו לאסוף חומרים שנועדו לסייע לו להתנער מאחריות למחדל 7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה בנימין נתניהו
גלי בהרב מיארה בנימין נתניהו
בלשכת נתניהו אספו מסמכים מסווגים? בהרב-מיארה קוראת לאסוף אותם
(צילום: יואב דודקביץ, EPA)
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ראש המל" צחי הנגבי
מסיבת עיתונאים של ראש המל" צחי הנגבי
"יש להקפיד בעת הזו הקפדה יתרה כי בקשות לעיון בחומר סודי יטופלו בהתאם לנהלים"
(צילום: מוטי קמחי)
הכותרת
הזיגזג של עמנואל מקרון
21:35
המכתב נשלח ברקע פרסום בעיתון "הארץ", שלפיו צחי ברוורמן, ראש הסגל של נתניהו, פנה בשבועות האחרונים למזכירות הממשלה בבקשה לקבל לידיו סיכומים מסווגים של ישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני מתקופות כהונתן של הממשלה הנוכחית ושל ממשלות קודמות.
בנוסף, ברוורמן ביקש מהקצרניות במשרד ראש הממשלה למסור ללשכה את הפרוטוקולים המלאים של הישיבות. זאת, ככל הנראה, כחלק מההיערכות של נתניהו למאבק על דעת הקהל בתום המלחמה.
במכתב ששיגר להנגבי המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, הוא הבהיר "יש להקפיד בעת הזו הקפדה יתרה כי בקשות לעיון בחומר סודי יטופלו בהתאם לנהלים המחייבים, יועברו בכתב וייבחנו על ידי הגורם הביטחוני המוסמך... נבקש כי תצא הנחייה לאסוף לאלתר כל חומר או מידע שנמסר עד כה בחריגה מהנהלים על העתקיו השונים".
עו"ד לימון הבהיר כי ליועצת לא ידוע אם נמסרו מסמכים כאלה ללשכת נתניהו, אך "עלו טענות בדבר חשיפת תכנים סודיים מתוך דיונים ביטחוניים רגישים בכלי תקשורת. הן תכנים סודיים מדיונים שהתקיימו במהלך תקופת הלחימה והן תכנים סודיים מדיוני עבר". לימון ציין כי במל"ל ובשב"כ "עמדתם על הצורך הביטחוני המובהק במניעת חשיפת מידע סודי, לרבות מתוך דיוני ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) במיוחד בשעת לחימה. התמקדתם באמצעי של עריכת פוליגרף עיתי למשתתפי הקבינט, והאפשרות להסדיר את הנושא בחקיקה נבחנת בימים אלה".