3 צפייה בגלריה
דוד אוחנה
דוד אוחנה
"בוגר ומסור". דוד אוחנה ז"ל
(מתוך פייסבוק)
דוד אוחנה, בן 22 מירושלים, הוא הישראלי שנפטר אמש (שלישי) בקולומביה אחרי שסבל מאלרגיה חריפה בעקבות חשיפה לגבינה במסעדה שבה אכל בבוגוטה. אחרי התקרית הוא הובהל לבית חולים מקומי במצב קשה, אך הצוות הרפואי שם לא הצליח לייצב את מצבו - והוא נפטר לאחר חמישה ימים.
דודתו של אוחנה, ג'ואל, כתבה בפייסבוק: "האחיין הצדיק שלי עזב אותנו. הלב נקרע והכאב גדול. תודה לכל מי שתמך, עזר וחיזק בימים הקשים האלו".
גם הישיבה שבה למד, מוסדות פדואל, העלתה פוסט בפייסבוק על מותו: "המומים וכואבים על לכתו בטרם עת של בוגרינו היקר. הוא היה תלמיד בוגר ומסור, בוגר חטיבת שריון בצבא. נבקש לשלוח מכאן תנחומים למשפחתו ולחבריו".
שגרירות ישראל בבוגוטה ליוותה את המשפחה וחבריו של אוחנה באופן צמוד לאורך כל הימים האחרונים, והבוקר הודעה נמסרה למשפחתו. אוחנה, נציין, ביקש מהמסעדה מנה ללא מוצרי חלב. עם זאת, הוא קיבל אוכל עם גבינה שבה לא הבחין. ארונו צפוי להגיע לארץ ביום חמישי.
3 צפייה בגלריה
באדיבות מכינת "שחר"
באדיבות מכינת "שחר"
"מדריך נערץ, אישיות לדוגמה". אוחנה
(באדיבות מכינת "שחר")
3 צפייה בגלריה
דוד אוחנה והחניכים שלו במכינת "שחר"
דוד אוחנה והחניכים שלו במכינת "שחר"
דוד אוחנה והחניכים שלו במכינת "שחר"
(באדיבות מכינת "שחר" )
ביני מדז'ינסקי, ראש מכינת "שחר" תל קציר - לשם דוד היה אמור לחזור בעוד שבוע כדי להדריך חניכים, סיפר: "זכינו שדוד יהיה מדריך בשנתו האחרונה במכינה שלנו. והיה אמור להתחיל מחזור נוסף בעוד שבוע וחצי. המדריך הנערץ, האהוב והמצחיק שלנו, שבחר לפני הטיול הגדול שלו לתת את הנשמה שלו בחינוך הדור הבא ולהכין אותם לשירות משמעותי בצבא".
לדבריו, "דוד היה קשור לכל מקום שבו עבר. דוד של המשפחה שלו, של האחים שלו, דוד של חברים, דוד של החיים. ודוד שלנו, של המכינה והחניכים. כמה הם אוהבים אותו, כמה הוא דמות בשבילם".
לפני שלושה ימים, בזמן שהוא היה מאושפז בבוגוטה במצב קריטי, ארגנו ביני והמשפחה תפילה בכותל "לקרוע שערי שמיים". "דוד היה מדריך נערץ, בלי הגזמה. אישיות לדוגמה. בתקופה קצרה החדיר בחניכים ערכים שלא ישכחו לעולם. כי דוד לא היה איש של פוזות, וכולם ידעו, שכשדוד אומר, הוא מתכוון לזה", ספד מדז'ינסקי. "דוד היה איש של ארץ ישראל. הוא כל כך אהב אותה. אנחנו חסרים, שבורים והמומים. נוח בשלום על משכבך, הילד שחלם להיות שר החינוך ולשנות את העולם".