ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש היום (ראשון) מבית המשפט באמצעות עורכי דינו שתינתן לו ארכה של ארבעה חודשים להשבת כספים לעיזבונו של בן דודו המנוח נתן מיליקובסקי. לפי החלטת בית המשפט העליון מאוקטובר האחרון על נתניהו להשיב 270 אלף דולרים מתוך 300 אלף דולרים שקיבל מבן דודו.
לפני כשלושה שבועות דחו שופטי העליון את בקשתו של נתניהו לקיים דיון נוסף בסוגיית המימון המשפטי של עורכי דינו באמצעות הלוואה שלקח ממקורביו, ובין היתר ממיליקובסקי.
1 צפייה בגלריה
נתן מיליקובסקי
נתן מיליקובסקי
נתניהו ובן דודו המנוח
(צילום:שאול גולן, מיכאל פאלקו)
ב-9 באוקטובר, כאמור, קבע העליון לאחר עתירה של כמה גופים, בהם התנועה לאיכות השלטון, כי הכספים ניתנו לנתניהו בניגוד להוראות חוק שירות הציבור, המכונה "חוק המתנות" - ועליו להשיבם לעיזבונו של בן דודו המנוח.
הסכום המלא שקיבל עמד על 300 אלף דולר, והוא חויב להחזיר 270 אלף מתוכם. בית המשפט הבהיר כי אף שמדובר בבני דודים, אסור היה לראש הממשלה לשעבר לקבל ממיליקובסקי סכום כזה, בשל הקשרים העסקיים ביניהם. הרכב השופטים נימק כי אם קיימת קרבה עסקית ומשפחתית, כשהמרכיב הדומיננטי הוא זה העסקי - אז המתנה אסורה.
נתניהו ביקש לכנס את בית המשפט העליון לדיון נוסף, שנחשב חריג, בהרכב שופטים מורחב, אך השופט יצחק עמית דחה את בקשתו קבע כי "לפי הוראת החוק, בית המשפט העליון רשאי להיעתר לבקשה לקיים דיון נוסף, וזאת בתנאי שבפסק הדין נפסקה הלכה העומדת בסתירה להלכה קודמת של בית המשפט העליון, או כאשר לנוכח 'חשיבותה, קשיותה או חידושה' של ההלכה שנפסקה בית המשפט סבור כי יש מקום לקיים לגביה דיון נוסף".
"הליך הדיון הנוסף הוא הליך נדיר שיש לייחדו למקרים חריגים ויוצאי דופן - ועיון בפסק הדין ובטענות של נתניהו מוביל למסקנה ברורה כי תנאים אלה אינם מתקיימים במקרה הזה".