1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: לע''מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את נאומו הערב (יום ראשון) בכנס הפדרציות היהודיות של צפון ארצות הברית בתל אביב. ההחלטה התקבלה לאור כוונות של משתתפים להתפרץ לנאומו בגני התערוכה, וניסיונות מצד אנשי המחאה לשבש את הגעתו למקום. מנגד, אנשי המחאה חושדים שמדובר בהטעיה - ולא מתכוונים לפי שעה לבטל את המחאות המתוכננות.
ביום חמישי וביום שישי, נזכיר, הגיע נתניהו למצודת זאב בתל אביב, שם חיכו לו מאות מפגינים שמחו נגדו. גם הבוקר, כשהגיע לבית המשפט בתל אביב כדי להעיד בתביעה שהגיש נגד העיתונאי בן כספית, המתינו לראש הממשלה כמה מפגינים שמחו נגדו. עם זאת, הוויתור על ההגעה לכנס הפדרציות היהודיות, שנחשב לכינוס הגדול ביותר של העם היהודי, הוא חריג.
המחאה במצודת זאב, שלשום

בלשכת ראש הממשלה טענו שנתניהו ביטל את הגעתו בגלל "שיקולי לוחות זמנים וההכנות לטקסי הזיכרון והעצמאות", ולא בגלל המחאות.
האירוע שיתקיים היום בגני התערוכה הוא חגיגת יהדות התפוצות בישראל לרגל יום העצמאות. אירוע הפתיחה נערך בשותפות של הסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית העולמית, קרן היסוד והפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. האסיפה הכללית של הפדרציות (GA) מתוכננת להמשיך בשורת אירועים בהמשך השבוע - בין השאר דיונים והעמקה בעתיד ישראל, אירוע יום הזיכרון ייחודי וחגיגות יום העצמאות הישראלי.
דרור מורג, חבר הנהלת הסוכנות היהודית, מסר בתגובה להחלטת ראש הממשלה כי "טוב עשה נתניהו שלא הגיע לכינוס שלנו היום. ממשלת נתניהו השישית שמה לה למטרה לפגוע ביחסים בין ישראל ויהדות התפוצות. נתניהו מבין שהממשלה שלו שינתה את כללי המשחק, ואם הוא לא מתכוון להכריז על צעדים ממשיים לתיקון היחסים - אין לו שום סיבה להגיע ולפגוש אותנו. לא היום ולא בעתיד".