2 צפייה בגלריה
גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה
תתייעץ עם בכירים מאגף החקירות במשטרה. היועמ"ש גלי בהרב-מיארה
(צילום: יואב דודקביץ)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה תקיים בשבוע הקרוב התייעצות על טענותיו של יוסי כמיסה, שעבד לפני כ-20 שנה עם שר האוצר אביגדור ליברמן, לפיהן שמע ממנו כי הוא שואף לחסל את ראש אגף החקירות במשטרה.
עם זאת, לפי ההערכות בקרב חוגים משפטיים בכירים, אין היתכנות לפתיחה בחקירת משטרה מכמה סיבות. על עבירה לכאורה של ניסיון לשידול לרצח של ניצב בדימוס סנדו מזור, לפי דיווח של אילה חסון, חלה התיישנות כיוון שחלפו 15 שנים ממועד התרחשותה. כמו כן, מדובר במילה של כמיסה נגד מילתו של ליברמן, שטוען כי לא היו דברים מעולם. עוד נטען כי לטענות של כמיסה אין כל תמיכה ראייתית כמו הקלטות, או צד שלישי שמאשר את קיום השיחה.
גורם המעורה בפרטים ציין כי העובדה שהטענה של כמיסה מתפרסמת בעיצומה של מערכת בחירות, משתלבת עם מדיניות האיפוק והריסון שבה נוקטת מערכת אכיפת החוק. "בכל מערכות הבחירות, כולל אלו שברשויות המקומיות, עולות חדשות לבקרים האשמות ו"הלשנות" נגד מועמדים, לרבות קשרים כביכול עם גורמים עבריינים ואלו משמשים לניגוח הצד השני", אמר המקור.
עם זאת, בשל תפקידו הבכיר של ליברמן, בהרב-מיארה תקיים התייעצות בהשתתפות בכירים מאגף החקירות במשטרה שיתבקשו לפרוס מידע מודיעיני, אם יש כזה.
היועצת המשפטית לממשלה מסרה בתגובה כי "במערכת החוק התקבל בתקופה האחרונה מידע המיוחס לכמיסה באמצעות צד שלישי, על אירועים שהתרחשו לשיטת מוסר המידע לפני יותר מ-20 שנה. כעת גם פרסם כמיסה דברים ברשתות החברתיות. המידע ייבדק כמקובל".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
הדף את הטענות. אביגדור ליברמן
(צילום: קובי קואנקס)
בפוסט שפרסם השבוע כתב כמיסה כי הוא מוכן לעבור פוליגרף על שאלות שנוגעות להצעה בסך 100 אלף דולר עבור רצח הניצב, וכן על עסקים אחרים שנטען שנמצאים בבעלותו של ליברמן. ליברמן הדף את הטענות בתוקף ורמז בפוסט ארוך כי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ומקורביו עומדים מאחורי הפרסום: "נתניהו בפאניקה. מיד עם יציאתי ממסיבת עיתונאים התפרסם פוסט נאצה על ידי איש בשם יוסי כמיסה ובו טען שהיה העוזר שלי ושהצעתי לו 100 אלף דולר עבור רצח ניצב במשטרה. כמובן שמדובר בטענה מופרכת של אדם הזוי שמניעיו רחוקים שנות אור מלהיות תמימים וטהורים. ברור לכל כי מדובר במהלך זדוני ומתוכנן כחלק מקמפיין נגדי ונגד מפלגת ישראל ביתנו".
ליברמן הוסיף כי "האיש מעולם לא היה העוזר או היועץ שלי, אלא פעיל במפלגת ישראל ביתנו בימים שקודמים להקמתה ובימים הראשונים שלאחר הקמתה. הוא מעולם לא מונה לשום תפקיד באופן רשמי ובאופן בלתי רשמי, ומעולם לא שולמה לאיש משכורת מטעמי או מטעם המפלגה. השיחה האחרונה בינינו התרחשה לפני כ-18 עד 20 שנה".