ח"כ יואב קיש (הליכוד) האשים הבוקר (יום א') בריאיון לאולפן ynet את ראש הממשלה נפתלי בנט באחריות למותם של אלפי בני אדם שנפטרו אחרי שנדבקו בקורונה בישראל. "הדם של האזרחים על הידיים של בנט שלא עשה דבר", קבע קיש, מבלי שהזכיר שגם בתקופת כהונתו של נתניהו בראשות הממשלה מתו אלפים. "אלפי מתים מיותרים זה כישלון חמור. הממשלה נכשלה בכל דבר שעשתה. נתנה לקורונה להשתולל שני גלים ללא בקרה עם אפס עשייה, ויש לזה מחיר כבד".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בכנסת
נפתלי בנט בכנסת
בנט. קיש מאשים: "נתנו לקורונה להשתולל עם אפס עשייה"
(צילום: אלכס קולומויסקי )
קיש התייחס גם למאמצי המעצמות להגיע שוב להסכם גרעין עם איראן, שהחתימה עליו לפי ההערכות הולכת ומתקרבת. "מדינת ישראל היא לא פקטור. אף אחד לא סופר את בנט והעניינים מתנהלים בלעדי ישראל. היא לא מהווה פסיק בשיקולים של ארה"ב", הוא תקף. "כפי שזה נראה הולך להיחתם הסכם רע. הוא יזרים להם הרבה כסף לכלכלה, יאפשר להם לתמוך בזרועות הטרור שלהם ולפתח כלים שנדרשים לאיום גרעיני".
הח"כ מהליכוד, ששימש בעבר סגן שר הבריאות, התייחס גם לסערת המכתב של נשיאת בית המשפט העליון לח"כ דוד אמסלם, ולהתנערות של ראש האופוזיציה נתניהו מדברי אמסלם. "לא כולם צריכים לחשוב כמו נתניהו והוא לא צריך לחשוב כמו כולם בליכוד. עם האמירות של אמסלם על בתי המשפט אני לחלוטין מסכים – גם לי יש ביקורת קשה כלפי הרבה מגורמי אכיפת החוק בישראל", הוא אמר. "אני מניח שהיו חילוקי דעות, אבל ממה שהבנתי הם שוחחו וזה כבר מאחוריהם".
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן, אברהים ראיסי
ג'ו ביידן, אברהים ראיסי
ביידן ונשיא איראן ראיסי. "ישראל לא מהווה פסיק בשיקולי ארה"ב"
(צילום: AP, EPA)
למה רה"מ לשעבר נתניהו, שאמסלם שכב על הגדר למענו, לא שוכב בחזרה על הגדר למענו? "קודם כל בוודאי לא היה פה אירוע ביניהם של פגיעה או משהו כזה. נתניהו אמר שהוא לא נכנס לנושא האישי מול חיות ושם את זה בצד. אמסלם העלה שיח קשה ונוקב על גזענות. אני מקווה שרוב עם ישראל מאחורי השיח והגזענות, שעדיין קיימת. מה שהפריע לאמסלם ועל זה הוא הרים את הדגל, שמסתכלים ברמה כללית על מערכת המשפט ששם יש רוב מוחלט, לא רואים שם ייצוג הולם. אני לא חושב שהשד העדתי צריך להיות מרכז השיח. בעיניי צריך להיות שיח ענייני ומהותי על מה קורה בפרקליטות. מדוע אזרחי ישראל הפכו להיות ארגון טרור או פשע מאורגן והשתמשו נגדם בכלי מאוד חודרני? זה השיח המרכזי".
לפי ועדת הבדיקה לא נעשו שימושים כאלה נגד אזרחים, חוץ מחריגה אחת במקרה פילבר. "הם בדקו רק שנתיים אחורה וגם להם מוסתרים הרבה דברים. יש פה שבר עצום בדמוקרטיה הישראלית, טיוח. כבר הודו שמול פילבר זה קרה, שהיו עוד ניסיונות שלא הצליחו. לא הצלחנו את בואו לא נבדוק? הם הודו כבר במקרים האלה. מי שחייב לחקור את זה מישהו מבחוץ, ולכן הפתרון היחידי הוא ועדת חקירה ממלכתית. אם היא לא תקרה – כשאנחנו נחזור לשלטון נעשה את זה. אני מבטיח".

בתור מי שמכיר היטב את חיל האוויר, אי-יירוט הטיסן של חיזבאללה הוא מבוכה לישראל? "דברים תמיד יכולים לחמוק. לא הייתה כניסה עם חימוש מסוכן לישראל. הדברים האלה לפעמים יצליחו לחדור בלי נזק ובלי משמעות. הם ילמדו, יתחקרו ויבואו מוכנים יותר ומשופשפים יותר. נזק לא קרה, חימוש לא היה ויסיקו את המסקנות. ללא ספק זה חרג מפרופורציות".