1 צפייה בגלריה
מסוע הגרעינים המתוכנן
מסוע הגרעינים המתוכנן
מסוע הגרעינים המתוכנן
מדי בוקר וצהריים מוצאים את עצמם נהגים מאשדוד והסביבה ממתינים דקות ארוכות בפקקים בכניסה הצפונית לעיר עקב התור הארוך של המשאיות הכבדות שמגיעות ויוצאות מהנמל. למרות שהמחלף החדש באזור יבנה נפתח לתנועה, העבודות על הכביש שאמור לשמש את המשאיות להגיע ישירות לנמל עדיין לא הסתיימו.
בזמן שבעיריית אשדוד מקדמים חיבור זמני למחלף עבור המשאיות, בנמל החליטו להקים מסוע באורך של 2.3 ק"מ להובלת גרעינים כדי להקל על מובילי התבואות שצריכים לפרוק את תכולתם בנמל. החל מיולי יפעל המסוע - שעלות הקמתו מוערכת בכחצי מיליארד שקל - שיתחיל במחסנים מרוחקים ויסתיים ברציף על קו המים, אליהם יוכלו להגיע המשאיות בכל שעות היממה, ובכך מקווים בנמל לדלל ולו במעט את העומסים באזור.
לפי הנמל, המסוע "ישאב" את הגרעינים שמגיעים באניות לתוך מסילה שעוברת עד המחסנים, ושם המשאיות יעמיסו את התכולה מבלי להיות תלויות באניות העוגנות ברציף בדומה להיום. בשיטה החדשה, אומרים בנמל, זמני הפריקה יתקצרו דרמטית והאניות שכל שעת עגינה שלהן יקרה מאוד יוכלו לצאת בחזרה לים תוך זמן קצר. מנכ"ל הנמל שיקו ז'אנה אמר בשיחה עם ynet כי לפי ההערכות הפעלת המסוע תצמצם הגעה של מאות משאיות. "מסוע הגרעינים יאפשר פריקה ירוקה ויעילה, יקצר את זמני הפריקה של אניות התבואה ואת זמני השהייה של האניות בנמל. הקמת המסוע תחזק את המשק הישראלי ותאפשר מתן שרות טוב יותר ליבואני התבואות, תוך צמצום תנועת המשאיות בכבישים", ציין.