גבר בולגרי שבעברו היה סוכן חשאי, והפך לאיש עסקים מצליח, נורה למוות אתמול (ד') בסופיה.
אלכסיי פטרוב נורה לאור יום בזמן שצעד ברחובות הבירה הבולגרית, ומותו נקבע במקום. אישה שהייתה איתו נפצעה מהירי, ואושפזה בטיפול נמרץ. טרם ברור מי ירה בהם והרשויות פתחו בחקירה.
פטרוב, שהיה בן 61 במותו, ניצל משני ניסיונות התנקשות, ב-2002 וב-2015. הקריירה שלו משקפת במידה רבה את המעבר של בולגריה מקומוניזם למשטר דמוקרטי. אחרי נפילת הקומוניזם בבולגריה הוא עזב את המשטרה, הקים עסק פרטי ורשם הישגים: עד שנת 2002 כבר היה שותף ביותר מ-50 חברות, ובשנים האחרונות הוא ניהל את אחת מחברות הביטוח הגדולות בבולגריה.
פטרוב היה אישיות מפוקפקת, שסימלה את הקשר ההדוק בין כוחות הביטחון לעולם התחתון בעידן הפוסט קומוניסטי בבולגריה: ב-2010 הוא נעצר והואשם בניהול ארגון פשע ובמעורבות במעשי סחיטה, סחר בסמים, הלבנת הון והעלמת מס. פטרוב שוחרר בערבות ולבסוף זוכה, ובשנים האחרונות ייעץ לממשלה כיצד להיאבק בפשע המאורגן.
בשל אופיו הקשוח של פטרוב הוא קיבל את הכינוי "הטרקטור". בשנת 2011 רץ לנשיאות - וקיבל פחות מ-1% מהקולות. בשנים האחרונות העביר הרצאות באוניברסיטאות כמומחה לענייני ביטחון.
פטרוב הצטרף אתמול לשורת אנשים שהיו מעורבים בעולם התחתון ונרצחו בשנות ה-90 ובשנות ה-2000. השנה בקייפטאון חוסל קרסימיר קמנוב, שהיה דמות בכירה בעולם הפשע בבולגריה.
פורסם לראשונה: 21:10, 16.08.23