מיום ראשון הבא, ולמשך שבוע, תופסק תנועת הרכבות בין חיפה לתל אביב עקב קידום פרויקט "המסילה המזרחית". סיגל דותן, תושבת קריית מוצקין, אמרה בתגובה למהלך: "נסיעה ברכב זו עלות מטורפת של כמעט 200 שקלים ליום במקום 39 שקלים לרכבת".
דותן, שהגיעה היום (שלישי) לתחנת הרכבת תל אביב-השלום, אמרה כי היא לא יכולה לעבוד מהבית מכיוון שהיא "מנהלת קליניקה בתל אביב ובנתניה, אז אין לי דרך לעבוד מהבית. אני חייבת להיות נוכחת במקום. איך אעשה את זה?".
- כמה זה מתסכל אותך שמחליטים החלטה כזו באמצע החופש הגדול? "זה מטריד אותי מאוד. אוטובוס זו לא אופציה, רק רכב ואולי פשוט להישאר לישון בתל אביב איכשהו. זו טִרְדָה, אין לי מושג, אני לא יודעת איך אעבור את השבוע הזה. אפשר אולי לקחת שבוע חופש. בכל מקרה זה הפסד גדול מאוד".
2 צפייה בגלריה
נוסעים בתחנת רכבת השלום בתל אביב
נוסעים בתחנת רכבת השלום בתל אביב
"כל אחד יצטרך לחשוב על משהו. זו בעיה להרבה חיילים". תחנת תל אביב-השלום
(צילום: ליהי קרפוניק)
גם הילה עינת, חיילת שנוסעת לבסיס ברכבת, הגיעה הבוקר לתחנת "תל אביב-השלום. לדבריה, "אני אצטרך למצוא פתרון אחר לשבוע הבא כי הרכבת זה הפתרון הכי טוב לנסיעה מחיפה לתל אביב. זה מקשה עליי, אבל אמצא פתרון אחר".
- מה הפתרונות למצב לדעתך? "אני כנראה אעבוד מבסיס אחר, מבסיס האם שלי. אבל שמעתי על חברים שנוסעים לסבתא לירושלים ומשם ייקחו רכבת, או ייקחו אוטובוסים שזה יותר ארוך. זו בעיה להרבה חיילים שמגיעים לפה מדי יום, כל אחד יצטרך לחשוב על משהו יצירתי וחדש. אני מאמינה שכולם קצת מודאגים מזה ולא יודעים מה לעשות".
2 צפייה בגלריה
תחנת אוטובוס בתל אביב
תחנת אוטובוס בתל אביב
"הרכבת היא כלי התחבורה הנוח ביותר. אם היא לא עובדת כדאי לקחת אוטובוס". אוטובוס בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
יורם, תושב הרצליה הגיע לתחנת חיפה חוף הכרמל, אמר כי "הרכבת היא כלי התחבורה הנוח ביותר. אם היא לא עובדת כדאי לקחת אוטובוס או אופניים. אני מרחם על אלו שנוהגים במכוניות, הולך להיות כאוס מטורף בכבישים".
- יש פתרון לסגירת הרכבת? "אולי תחבורה ציבורית. יגייסו כמה עשרות אוטובוסים וייפתרו את הבעיה בעזרתם".

הפרטים המלאים של המהלך

משרד התחבורה, שהודיע על המהלך, ציין כאמור כי הסיבה היא קידם פרויקט "המסילה המזרחית". מיום ראשון 24 ביולי ועד מוצאי שבת 30 ביולי, תופסק תנועת הרכבות בין תחנות נתניה (מדרום) ובנימינה (מצפון) ולא יתאפשר שירות רכבתי בין חיפה לתל אביב. ברכבת הודיעו לפני חודש על הכוונה להשבית את הקו במהלך החופש הגדול, וכעת פרסמו את הפרטים המלאים לגבי ההשבתה.
לפי ההודעה, רכבות בקו בנימינה - רחובות/באר שבע יחלו ויסיימו את נסיעתן בתחנת נתניה ולא יעצרו בתחנת בנימינה; רכבות בקו נהריה - מודיעין יופעלו במתכונת מפוצלת: בין תחנות נהריה ובנימינה, ובין תחנות ת"א אוניברסיטה ומודיעין; רכבות בקו נהריה - באר שבע יופעלו במתכונת מפוצלת: בין תחנות נהריה ובנימינה, ובין תחנות הרצליה ובאר שבע; וגם הרכבות בקו כרמיאל - באר שבע יופעלו במתכונת מפוצלת: בין תחנות כרמיאל וחיפה חוף הכרמל, ובין תחנות הרצליה ובאר שבע.
עוד נמסר בהודעה כי יופעל מערך היסעים מקיף בין תחנות בנימינה ובית יהושע לאורך כל שעות הפעילות, בשני הכיוונים. כמו כן, יתוגברו קווי האוטובוסים הסדירים: קו 980 מתחנת מרכזית המפרץ חיפה לתחנת ת"א סבידור מרכז. קו 901 מתחנה מרכזית חיפה חוף הכרמל לתחנה מרכזית ת"א (דרך תחנות ת"א סבידור מרכז ות"א השלום). קו 873 מתחנת בנימינה לתחנת מרכזית ת"א (דרך תחנות ת"א השלום). קו 852 מפרדס חנה לתחנה מרכזית ת"א (דרך תחנות ת"א סבידור מרכז, ת"א השלום). קו 704 מחדרה לת"א סבידור מרכז.