מכתב תקיף חשף מחלוקת חריפה שהתגלעה בין שר הפנים משה ארבל למנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, שבמסגרתה פנה הראשון לראש הממשלה בנימין נתניהו - וביקש ממנו להתערב בנושא. לדברי ארבל, שלי מנסה ליטול ממנו מנעד רחב של סמכויות השייכות למשרד הפנים סביב סוגיית העסקת עובדים זרים.
1 צפייה בגלריה
משה ארבל יוסי שלי
משה ארבל יוסי שלי
"החלטה שאינה ראויה - לא במהות ולא בצורה". ארבל ושלי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במכתב ששלח ארבל לנתניהו, הוא ציין כי הדרך היחידה לקחת ממשרדו את הסמכויות הרחבות הנוגעות למכסת העובדים, להסכמים בילטרליים ולחלוקתם בין ענפי המשק השונים היא רק באמצעות פיטוריו על ידי ראש הממשלה.
"זה כמה ימים מועברת טיוטת החלטה בנושא צמצום בירוקרטיה ושיפור הפיקוח והאכיפה על העסקת עובדים זרים ותיקון החלטת ממשלה", כתב ארבל לנתניהו. לדבריו, ההחלטה שמוביל שלי ללא תיאום, נוטלת ממנו סמכויות המוקנות לו בדין מכוח אחריותו על רשות האוכלוסין וההגירה.
על פי המכתב, מנכ"ל משרד רה"מ מבקש להעביר את הטיפול בעובדים זרים, במכסתם ובהקצאתם בין ענפי משק שונים לטיפול ועדת מנכ"לים בראשות שלי - במקום משרד הפנים.
"במלוא הכבוד, החלטה זאת וההתנהלות הקשורה בה במשרד רה"מ, המבקש לדחפה לגרון משרדי הממשלה ללא קיום דיון מעמיק וללא הבנה מספקת בנושא, אינה מקובלת ואינה ראויה לנושא, לא במהות ולא בצורה", ציין ארבל.
ככל שראש הממשלה מבקש ליטול סמכויות אלו הנוגעות לרשות האוכלוסין וההגירה משר הפנים, הרי שהוא רשאי לפטר את שר הפנים במחי יד ובמכתב בודד. או אז יקבל ממילא ראש הממשלה את סמכויות שר הפנים ויהיה רשאי לעשות כמו שהוא מוצא לנכון", הטיח ארבל. עוד כתב ארבל לנתניהו כי הוא מבקש ממנו לבטל את ה"יוזמה המשונה", לדבריו, ש"לא מקובלת עליו כלל ועיקר".