"הגעתי לישראל כחיילת בודדה כדי להגשים חלום ולשרת את העם שלי": כך אמרה לאולפן ynet לוחמת מג"ב פייגא לאה וינר, ואת ההתרגשות בקולה אי אפשר היה לפספס. פייגא, שעלתה לישראל מקנדה לפני ארבע שנים, העידה שלא ידעה הרבה על צה"ל כשהגיעה לארץ, אך לאחר שלמדה מעט רצתה להשתלב רק במג"ב. "זה היה חלום", הודתה.
פייגא, שמשרתת בירושלים, יודעת היטב שהמתח בעיר יגיע לשיאו ביום ירושלים. "המשפחה שלי בקנדה לא ממש יודעת מה קורה בארץ - אני משתדלת לא לספר יותר מדי", אמרה פייגא. "זו גאווה ענקית בשבילי להגן כלוחמת במדים על הצועדים עם דגל ישראל ביום ירושלים".
1 צפייה בגלריה
שישה לוחמות ולוחמי מג"ב עולים חדשים יאבטחו את מצעד הדגלים בירושלים
שישה לוחמות ולוחמי מג"ב עולים חדשים יאבטחו את מצעד הדגלים בירושלים
"במג"ב יש אחלה תנאים". ששת הלוחמים שיאבטחו את הצעדה
(צילום: יואב דודקביץ')
גיאורגי צימבליוק, שעלה מרוסיה לפני שבע שנים במסגרת תוכנית "נעלה" (נוער עולה לפני הורים), העיד כי גם הוא תכנן להתגייס למג"ב. "בבית הספר בישראל היו הרבה מדריכים ועובדי פנימייה ששירתו במג"ב, ושמעתי מהם הרבה סיפורים", אמר. גיאורגי העיד כי "אין רגע משעמם במג"ב", אך הודה כי "יום ירושלים הוא יום מיוחד".
גם פייגא וגם גיאורגי הודו כי הם מעוניינים להמשיך לשרת במג"ב, בשירות קבע בעיר הבירה. "יש פה אחלה תנאים", צחק גיאורגי.
פייגא וגיאורגי הם שניים מתוך שישה לוחמים ולוחמות מג"ב בודדים שיאבטחו היום את הצעדה. על המשמר יעמדו גם סמי בכר שעלה מטורקיה, אלכסיי מרז'קו מאוקראינה, זהבה כהן מניו-ג’רזי ואדל גנדלמן מהקווקז.