בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שני) את מעצרו של שאריף גאפין (25) מחוף השנהב, תושב מחולון, החשוד באונס של אישה כבת 60 שלא הכיר, בעת שקיימה פעילות ספורטיבית ביום שבת האחרון בעיר בפארק פילבוקס בעיר. "חלום בלהות של כל אדם", כתבה השופטת אביטל אמסלם גלבוע בהחלטה.
1 צפייה בגלריה
שאריף גאפין
שאריף גאפין
החשוד, שאריף גאפין
נציג המשטרה אמר בדיון כי "הקורבן יצאה מביתה לפעילות ספורט כשהיא רצה במסלול הקבוע שלה". הוא תיאר: "לאחר שהסתובבה ופנתה לחזור, הגיח החשוד מאחוריה, תקף אותה בכך שחנק אותה בצווארה בחוזקה, ובשלב מסוים הטיח אותה לרצפה והחל לבצע את פעולת האינוס". לאחר מכן, עזב את המקום.
המתלוננת תיארה בפירוט את התרחשות הדברים, וסיפקה מידע על זהותו של החשוד. החוקרים התחילו להתחקות אחרי כל מסלולי הכניסה והיציאה מהפארק, ועצרו את החשוד אתמול בשעות אחר הצהריים לאחר שצפו בתיעוד ממצלמות האבטחה, שבו נראה ברחוב סמוך. בחקירתו הוא מסר כי היה תחת השפעת אלכוהול באותו יום, ומסר כמה פעמים כי הוא "מתנצל על הפגיעה במתלוננת".
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בעשרה ימים. היחידה החוקרת אספה מצלמות אבטחה, אך לפי שעה אין בידיה תיעוד "שצופה על האירוע".
פרקליטו של החשוד מהסנגוריה הציבורית, עורך הדין שמואל פלישמן, אמר בדיון כי "אני לא מבקש לשחרר אותו. אין לי גם אפשרות לצערי הרב, אני ריאלי מספיק. שבית המשפט יעקוב ויפקח אחר החקירה".
השופטת אמסלם גלבוע, שהאריכה את מעצרו בארבעה ימים, כתבה בין היתר בהחלטתה כי "חשד סביר עולה מעדותה של המתלוננת, מפרטים מזהים של החשוד אשר תפוסים גם בתיק החקירה ומגרסתו, שבה על אף שאינו אומר את הפרטים באופן מפורש, הוא קושר את עצמו לאירוע ומתנצל בפני האישה.
"מדובר בתיק שהוא חלום בלהות של כל אדם. החשוד מלמד על עצמו שהיה תחת השפעה של אלכוהול ועל כן זיכרונו נפגע, אך כאמור הוא מתנצל וקושר עצמו גם לנתונים נוספים לאירוע".