עומאן הבהירה לגורמים רשמיים באירופה כי אין כל דרך לחזור לסטטוס קוו ששרר במצר הורמוז לפני המלחמה, וכי ייתכן שיגבו אגרות מסוימים מספינות חולפות. כך דיווח אתר "בלומברג" מפי גורמים המעורבים בנושא. לפי הדיווח, בעוד שגורמים רשמיים עומאנים הדגישו כי הם תמיד יצייתו למשפט הימי הבינלאומי, הם הוסיפו כי ייתכן שיוטלו אגרות על שירותים הקשורים לניקוי זיהומים במצר או בסיוע בניווט של ספינות בו. בשלב זה לא ברור אם עומאן ציינה כי כל האגרות הללו יהיו בגדר חובה.