כמדי שנה, צה"ל יטיל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ויסגור את המעברים ברצועת עזה בחג הפסח, בהתאם להערכת מצב ביטחונית ולהנחיית הדרג המדיני. הסגר יהיה בתוקף בחג הראשון ובחג השני, ויוסר בימי חול המועד.
מדובר צה"ל נמסר כי הסגר ייכנס לתוקף ביום רביעי, ליל הסדר, בשעה 17:00, אז גם ייסגרו המעברים בעזה. בשבוע הבא, בחצות בלילה שבין שבת לראשון, הסגר יוסר והמעברים ייפתחו, בכפוף להערכת המצב ובהתאם לשעות הפתיחה בשגרה.
1 צפייה בגלריה
מעבר ארז
מעבר ארז
יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד. מעבר ארז
(צילום: רועי עידן)
כמו כן, ביום שישי הבא ייפתחו המעברים לתנועת פלסטינים תושבי יהודה ושומרון. זאת, בהתאם לצעדים האזרחיים שאושרו לחודש הרמדאן. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד, ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.
סגר כללי נוסף על אזור יהודה ושומרון יוטל שוב בערב החג השני, ב-11 באפריל בשעה 17:00. בנוסף, ייסגרו גם המעברים בעזה. ההגבלות יוסרו לאחר צאת החג השני בחצות, בלילה שבין רביעי לחמישי, ובכפוף להערכת מצב.
בתוך כך, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן קיימו היום הערכת מצב מיוחדת בנקודת המשטרה בכותל המערבי בירושלים במסגרת ההיערכות ליום שישי השני של חודש הרמדאן. לפי הווקף, 250 אלף בני אדם התפללו היום בתפילת יום שישי במסגד אל-אקצה בהר הבית.
"ההיערכות המבצעית נותנת מענה אפקטיבי לכלל האיומים והתרחישים השונים", אמר שבתאי בתום הערכת המצב. "חשוב לשמור על מוכנות ודריכות מבצעית של השוטרים, בפרט בנקודות החיכוך. הטיפול בחריגים חייב להמשיך ולהיות נקודתי, מקצועי וממוקד".
הערכת מצב נערכה הבוקר גם במערת המכפלה בחברון, שם ביקר מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן את לוחמי החיל. "התכלית שלנו היא לאפשר את קיום פולחן הדת ולתת ביטחון לכלל התושבים. המבחן הגדול של כוחותינו הוא בזמן אירוע אמת, אני מצפה מהלוחמות והלוחמים להגיב לאירוע חריג בנחישות, במקצועיות ובמידה מותאמת לסיטואציה", אמר כהן. "אני מתרשם מנוכחות המפקדים בשטח, מג"ב איו"ש ערוך ומוכן בצורה המיטבית ביותר כמו כלל לוחמי החיל הפרוסים בגזרות השונות".