2 צפייה בגלריה
איילת שקד, אביר קארה
איילת שקד, אביר קארה
נפרדים, אבל מי יזם את הפרידה? איילת שקד ואביר קארה
(צילום: קובי קואנקס)
סגן השר אביר קארה לא יתמודד ברשימת "הרוח הציונית" שאותה מובילה שרת הפנים איילת שקד בבחירות הקרובות, אחרי שסירב להצעתה לקבל את המקום החמישי ברשימה. לפי שקד, קארה דרש ממנה את המקום הרביעי ברשימה - אולם היא סירבה.
לטענת שקד, היא הייתה זו שהודיעה לקארה שלא יהיה חלק מרשימתה. אולם קארה עצמו טוען הפוך, ואומר שקיבל בעצמו את ההחלטה "לפרוש ממפלגת ימינה".
"לא נולדתי פוליטיקאי. הגעתי לפוליטיקה מהשטח, איתי מאות אלפי ישראלים עובדים ויצרניים - עצמאים ושכירים כאחד, אנשים שרוצים כאן מדינה שאפשר יהיה לחיות בה בכבוד ולקיים בה משק פתוח וחופשי המאפשר שגשוג וצמיחה ליזמים, ולבעלי העסקים, ולכל אזרחי ישראל", כתב קארה בפוסט בפייסבוק. "בפגישה שקיימתי השבוע עם השרה שקד התברר לי כי במבנה החדש של המפלגה, לא יהיה מקום לערכים ולמדיניות הכלכלית שאני מאמין בהם. אני פורש מהמפלגה אך לא מהרצון לתרום ולשנות. בימים הקרובים אודיע על המשך דרכי הפוליטית".
קארה הוסיף כי ההחלטה לא הייתה שלו בלבד: "בימים האחרונים, רבים מהאנשים שעשו איתי את הדרך, פנו אליי בדרישה ברורה תוך אמירה שאין להם כוונה להמשיך ולתמוך במפלגה שמעדיפה שחקני רכש שאינם אנשי שוק חופשי, תחרותי ויעיל, על פני מי שזחלו בשוחות וייצגו את האזרח הלא מקומבן ולא מוגן".
"אביר קארה פעל למען עצמאים ולמען הסרת רגולציה בשנה האחרונה והביא הישגים חשובים. הרוח הציונית תמשיך להוביל את דגל השוק החופשי ולהילחם בחסמים וביוקר המחייה. מאחלת לאביר הצלחה בכל אשר ילך", אמרה שקד.
2 צפייה בגלריה
איילת שקד, יועז הנדל ואמיתי פורת
איילת שקד, יועז הנדל ואמיתי פורת
איילת שקד, אמיתי פורת ויועז הנדל
(צילום: מוטי קמחי)
מוקדם יותר השבוע הודיעו שקד ומספר 2 ברשימתה יועז הנדל כי מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי לשעבר אמיתי פורת הצטרף לרשימתם ויוצב במקום השלישי.
פורת, בן 50, נולד וגדל בכפר עציון שבגוש עציון, שם חי גם היום. הוא חבר תנועת הקיבוץ הדתי וכיהן כאמור כמזכ"ל התנועה במשך חמש שנים, עד השנה שעברה. הוא בנו של הרב חנן פורת ז"ל, איש חינוך שהיה יו"ר האיחוד הלאומי ושימש כחבר כנסת במשך כ-14 שנים. חנן פורת ידוע כאחד ממחדשי ההתיישבות בגוש עציון וממקימי גוש אמונים, והוא הלך לעולמו ב-2011.
כיום מכהן פורת כיו"ר עמותת אלומה המלווה צעירים מכל גווני החברה הישראלית להכנה לשירות צבאי, כמו גם להכנה וקבלה לעולם ההשכלה הגבוהה ולאחר מכן להשתלבות בעולם התעסוקה. הוא נשוי למיכל ואב לארבעה ילדים, השני מתוך עשרה אחים ביולוגיים ואחות אחת באומנה.