בני משפחתה של היימנוט קסאו לא האמינו שהיום (רביעי) יציינו את יום הולדתה העשירי, ועדיין היא לא תהיה לצידם, תכבה את הנרות ותביע משאלה. הם מתכוונים להתאסף עם הקהילה המחבקת שלצידם במרכז הקליטה שבצפת, ולחגוג להיימנוט ביחד, אך כנראה בלעדיה. "אף שהיא לא איתנו, נכין פנקייקים כמו שהיא אוהבת. תדליקו נר, תתפללו עבורה", הפצירה אחותה ירוס.

ירוס סיפרה בגעגוע על אחותה הקטנה, ותיארה ילדה שגומות החן לא ירדו מפניה המחויכות "היא ילדה מאוד חכמה, מבינה הכול. היא אוהבת לשחק, לעשות ספורט ולאכול פנקייקים".
משפחתה של היימנוט החלה לגייס תרומות בפלטפורמת giveback מבית היוצר של headstart, ומבקשת את עזרת הציבור לשם שכירת שירותיהם של חוקר פרטי ועורך דין שיסייעו בפענוח התעלומה.
יותר מ-50 יום חלפו מאז שהיימנוט נראתה לאחרונה ב-25 בפברואר. בת ה-10 חזרה מטיול שנתי עם כיתתה, יצאה לפעילות במרכז הקליטה בעיר - ומאז נעלמו עקבותיה ולא ברור מה עלה בגורלה.
בתיעוד האחרון שהוציאה המשטרה ממצלמות האבטחה נראתה היימנוט בכניסה למרכז הקליטה בשעה 19:00, מחלקת עלוני בחירות לרשויות המקומיות. בצילום נראית היימונט נכנסת לבניין, אך אין תיעוד שלה יוצאת ממנו. במשך שבועות ארוכים, בכל שעות היממה, הפעילה המשטרה אלפי מתנדבים שהתגייסו לסייע בחיפושים אחרי היימנוט. כעת מתמקדת המשטרה בחקירת נסיבות היעלמותה של הילדה, ופועלת על בסיס מידע מודיעיני וצעדים הנובעים ממהלכי החקירה.
1 צפייה בגלריה
היימנוט קסאו
היימנוט קסאו
יותר מ-50 יום חלפו מאז שנראתה לאחרונה. היימנוט קסאו
מחר יתקיים יום חיפושים מרוכז שארגנו בני משפחתה ופעילים חברתיים מהעדה האתיופית. ישתתפו בו מאות מתנדבים שיגיעו לאתרים שנבדקו כבר - ואולי יצליחו לעלות על קצה חוט שלא נמצא עד כה. "החלטנו לעשות יום חיפושים מרוכז שבו יגיעו מתנדבים מכל רחבי הארץ באוטובוסים מאורגנים וברכבים פרטיים, מתוך מטרה להראות לרשויות ולמשטרה שאנחנו לא שוכחים את הילדה הזאת ומוכנים לקחת יום חופש בערב החג ולחפש אחריה", הסביר אבי ילאו, פעיל חברתי ובן לעדה האתיופית.
הוא הוסיף: "בשל המצב הביטחוני יש פחות קשב לתעלומה הזאת, שלא מקבלת מספיק תשומת לב. אנחנו מאמינים שאם הציבור בישראל לא יגלה מעורבות ולא ימשיך ללוות את המשפחה ולדרוש את מציאתה של היימנוט, הסיפור שלה יהפוך לעוד מקרה של היעדרות חסרת סיבה ותעלומה לא פתורה. לא יכול להיות שבמדינת ישראל ילדה נעלמת ואין לזה כל הסבר".
לאחר היעלמותה של היימונט החל מבצע חיפושים נרחב. כוחות רבים, בהם יחידות משטרה לצד יחידות התנדבותיות, נרתמו לסריקות. במקביל ביצעה היחידה המרכזית של מחוז צפון חקירה, גבתה עדויות והפעילה אמצעים מיוחדים כדי לנסות לאתרה. החיפושים כולם עלו בתוהו. לאחרונה הודיעה הסוכנות היהודית כי היא מציעה פרס כספי בסך 100 אלף שקל למי שימסור מידע אמין שיביא למציאתה של היימונט.
משפחתה מעוניינת להגדיל את גובה הפרס לסכום של 300 אלף שקל על ידי גיוס התרומות, בתקווה שהדבר יביא מחפשים נוספים ויעלה את הסיכויים למצוא אותה. "אנחנו מודים על ההירתמות הגדולה של הציבור ומבקשים שלא ישכחו אותה, שימשיכו לחפש אותה", סיכמה ירוס.