2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר, בלה חדיד
איתמר בן גביר, בלה חדיד
איתמר בן גביר, בלה חדיד
(צילום: EPA, Gettyimages)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען אתמול (רביעי) כי זכותו להסתובב ביהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הערבית - ועל האמירה הזו קפץ קמפיין ה-BDS, שמהדהד אותה כדי להציג את ישראל כמי שמנהלת משטר אפרטהייד. בריאיון לחדשות 12 אמר השר: "הזכות שלי, של אשתי ושל הילדים שלי להסתובב ביהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים. זכות החיים שלי קודמת לזכות התנועה. זו המציאות".
אותה אמירה שותפה מאז אמש על ידי עיתונאים עם מיליוני עוקבים ברחבי העולם. אחד מהם, מהדי חסן שמגיש ב-MSNBC, ציטט את דבריו של בן גביר בטוויטר וכתב: "שר ישראלי בכיר מודה בפתיחות באפרטהייד".

2 צפייה בגלריה
בלה חדיד מעלה ביקורת על איתמר בן גביר באינסטגרם
בלה חדיד מעלה ביקורת על איתמר בן גביר באינסטגרם
בלה חדיד שיתפה את דברי בן גביר ל-60 מיליון עוקביה
גם דוגמנית-העל בלה חדיד האמריקנית ממוצא הולנדי-פלסטיני, שידועה כתומכת במאבק הפלסטיני ומרבה לבקר את ישראל על מדיניותה בשטחים שיתפה את דבריו של השר לביטחון לאומי ל-60 מיליון עוקביה באינסטגרם וכתבה: "בשום מקום, בשום זמן, ובמיוחד לא ב-2023 - חיים של אדם צריכים להיות יקרים יותר מחיים של אחר רק בגלל המוצא, התרבות או בגלל השנאה הטהורה שלהם".
בהמשך לביקורת נגדו בן גביר פרסם ציוץ בטוויטר באנגלית, שבו ביקש כביכול להבהיר את דבריו - אך חזר עליהם בדיוק. בציוץ הוא כתב: "כך מפיצים פייק ניוז: אמרתי אתמול שזכותם של יהודים לחיות ולא להירצח בפיגועים גוברת על זכותם של ערבים ביהודה ושומרון לנסוע בכבישים ללא הגבלות ביטחוניות. לכן יש להציב מחסומים בכבישים שבהם מתבצע טרור סדיר וירי של ג'יהאדיסטים נגד יהודים. אבל השמאל הרדיקלי הישראלי חתך באופן סלקטיבי חלק מהאמירה שלי, ציטט בכוונה אפילו אותה בצורה שגויה, והסיר את ההקשר כדי להשמיץ אותי כאילו הצהרתי שליהודים מגיע יותר זכויות מאשר לערבים".
הוא המשיך בביקורת שלו נגד "השמאל": "כך בדיוק הוא ממשיך ללבות את ההסתה בעולם נגד ממשלת ישראל. בגלל האסטרטגיה הצינית שלהם, אנו עדים כעת לגלים של שונאי ישראל - שתוקפים אותי ואת מדינת ישראל. השמאל ממשיך לפגוע במדינה, בדיוק כפי שפגע בכלכלה, בלכידות החברתית שלנו ובצה"ל במהלך 8 החודשים האחרונים. שיתביישו להם".
אמש ביקר את השר לביטחון לאומי שר בכיר בליכוד, שטען בשיחה עם ynet כי "בן גביר חולה תקשורת, זה כל מה שמעניין אותו. הרעש שהוא עושה לא מועיל". בצל אובדן השליטה על האלימות בחברה הערבית אמר הבכיר כי "עושה רושם שדברים אחרים לא מעניינים אותו. הוא מברבר כל היום וזה עושה נזק גם ברמה הלאומית וגם ברמה הבינלאומית. הרעש שהוא עושה פוגע בנתניהו ובליכוד. הוא שר מרעיש ולא מועיל".