במטה להשבת החטופים איימו להחריף את מאבק המשפחות אם הסיוע ההומינטרי, עליו הסכימה ישראל בלחץ ארה"ב והנשיא ג'ו ביידן, ייכנס לרצועה - גם אם דרך מצרים. הבוקר (שבת), לראשונה מפרוץ המלחמה זה קרה. שיירה של 20 משאיות נכנסו בזו אחר זו והכניסו לרצועת עזה, שאליה נחטפו 210 ישראלים לפחות, סיוע הומניטרי בדמות מזון, מים ותרופות.
2 צפייה בגלריה
מעבר רפיח נפתח לסיוע הומניטרי
מעבר רפיח נפתח לסיוע הומניטרי
יפה בת ה-85 כבר שבועיים בשבי, הסיוע ההומניטרי נכנס לרצועה
(צילום: EPA / KHALED ELFIQI)
אוריאן אדר מחכה כבר שבועיים לאות חיים מסבתה, יפה בת ה-85 שהתיעוד שלה נלקחת בשבי הפך לאחד מסמליה של המתקפה המחרידה של חמאס ב-7 באוקטובר. כששמעה על הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה הבוקר, היא לא הייתה יכולה להישאר אדישה.
בשיחה עם ynet אמרה: "אני לא מבינה איך המילה 'הומניטרי' נמצאת בשיח, כשלוקחים אישה בת 85 שצריכה תרופות, שתסיים את חייה בסבל הזה. כל עוד המצב הזה קיים - לא יכול להיות שאנחנו משתמשים במילה הזאת. אין כאן שום דבר הומניטרי. המילה הזאת לא קיימת. שרפו ילדים, הרגו אותם במיטה שלהם, ילדים צריכים לגדול בשבי?".
2 צפייה בגלריה
 אדווה אדר, שסבתה יפה חטופה בעזה
 אדווה אדר, שסבתה יפה חטופה בעזה
(צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
לדבריה, "אין פה שום דבר הומניטרי במציאות הזאת. הומניטרי צריך לבוא מול הומניטרי, שיתנו משהו בחזרה. אם הם רוצים שאנחנו נהיה הומניטרים, אז שהם יהיו גם. שיתנו לנו ליצור קשר איתם, שיביאו להם תרופות, אלוהים אדירים שישחררו אותם כבר. הם רוצים לשחק בהומניטרי? זה חייב להיות דו-כיווני".

הבקשה של משפחות החטופים

בתוך כך, ולאחר שחרור שתי החטופות יהודית רענן ובתה נטלי, משפחות החטופים והנעדרים מבקשות מהאזרחים להדליק את האור במרפסות הערב בשעה 20:00 למשך 5 דקות לאות הזדהות וחיזוק החטופים והנעדרים. נציגי כלל המשפחות עצמם יתרכזו הערב ברחבת מטה המשפחות במגדל המוזיאון בתל אביב.
"מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים יוצא במבצע 'מדליקים את האור'. במקביל למשפחות, הצטרפו ליוזמה מאות גופים ברחבי הארץ - כולל מוקד מיוחד בכנסת ישראל, עיריות, קניונים, איצטדיונים, תיאטראות ועוד. גם טיסות אל על יצטרפו ליוזמה, בהדלקת מסכים מיוחדת בכל אחת מהטיסות הערב בשעה 20:00. במסגרת היוזמה, אנחנו קוראים לאזרחי ישראל לצאת למרפסות, להדליק את האור ולשיר את 'התקווה', להזדהות עם מאבק המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים".