2 צפייה בגלריה
ניר יחזקאל ז"ל
ניר יחזקאל ז"ל
ניר יחזקאל ז"ל
(באדיבות המשפחה )
משפחתו של ניר יחזקאל, שטבע למוות לפני כשבע שנים בחוף לבנון בכנרת, הגישה לאחרונה תביעה על סך 2.5 מיליון שקל נגד איגוד ערים כינרת, חברת הביטוח שלה והמדינה. לטענתה, רמת הפיקוח בחוף הייתה נמוכה ורשלנית, לא הייתה הלימה בין גודל צוות ההצלה למספר הנופשים ולא היה במקום מכשיר דפיברילטור. כמו כן, על פי המשפחה, עבר זמן יקר בין הסימון של המציל בחוף על מקרה הטביעה ועד להגעת המציל על ה"חסקה".
יחזקאל, שהיה סטודנט מצטיין לחינוך הגיל הרך ומאבטח בנתב"ג, בילה בחוף המוסדר עם חבריו. בשלב מסוים במהלך השחייה, כשניסה לחזור לחוף ולא הצליח, הבינו חבריו שהוא נקלע למצוקה והזעיקו עזרה.
המציל ששהה בסוכה סימן למציל אחר ששהה במים עם "חסקה", אך בשלב זה יחזקאל כבר נעלם מתחת למים. רוחצים ומצילים בחוף החלו לחפש אותו, ולבסוף הוא אותר במרחק של כעשרה מטרים מהחוף ונמשה אליו. בחוף לא היה מכשיר דפיברילטור, ונופשים ביצעו בו פעולות החייאה. הוא פונה לבית החולים פוריה בטבריה ומותו נקבע לאחר יומיים.
2 צפייה בגלריה
חוף לבנון בכינרת
חוף לבנון בכינרת
ארכיון. חוף לבנון בכינרת
(צילום: אביהו שפירא)
ב-2008 נחקק חוק בכנסת המחייב הצבת מכשיר דפיברילטור במקומות ציבוריים, בהם גם חופי רחצה. דפיברילטור הוא מכשיר החייאה חצי אוטומטי נייד, המסייע במתן שוק חשמלי למי שסובלים מהפרעות קצב. עוברי אורח לא מיומנים יכולים להשתמש בו בהדרכת מוקדני שירותי ההצלה, הנחיות קוליות במכשיר ואיורים על גבו, ובכך להשפיע לטובה על סיכויי ההישרדות של המטופל.
עו"ד רפאל אלמוגעו"ד רפאל אלמוגצילום: אופיר הייב
את התביעה הגישה המשפחה באמצעות עו"ד רפאל אלמוג ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא. אחותו של ניר, סיגלית כליפה, סיפרה: "אחי היה סטודנט מצטיין וחלם להיות מורה. אסון הטביעה נפל עלינו כרעם ביום בהיר. הוא היה בן הזקונים וכל המשפחה נהרסה. ההורים שלי מרוסקים. הוא היה הילד שאיחד את כל המשפחה".
מדוברות איגוד ערים כנרת נמסר: "התביעה טרם הגיעה אלינו. כאשר תגיע - נלמד ונגיב בבית המשפט כמקובל. אנו משתתפים בצער המשפחה".