1 צפייה בגלריה
טיצינה גנדי תושב נתניה שנפצע בקרבות באוקראינה
טיצינה גנדי תושב נתניה שנפצע בקרבות באוקראינה
"לא יכולתי להסתכל מהצד והצטרפתי ללחימה". גנדי מועבר לבית חולים בקייב
( צילום: זק"א)
טיצינה גנדי (46), תושב נתניה, נפצע לפני כשבועיים באורח קשה בקרבות באוקראינה כשעלה על מטען. הוא פונה על ידי הצבא לבית חולים בחרקוב לאחר שנפצע ברגליו ובפניו מרסיסים, ומשם הועבר לבית חולים בקייב.
גנדי, אזרח ישראלי שהתגייס לצבא אוקראינה, סיפר כיצד נפצע. "היינו במבצע ביער ארבעה חיילים, שניים מקדימה ואני וחברי מאחורה במרחק לא רב. השניים הראשונים עלו על מטען ונהרגו במקום, אני וחבר שלי עלינו על מטען נוסף ונפצענו", שחזר גנדי.
הוא הוסיף כי "בעקבות הפציעה הקשה ברגליים, זחלנו על הידיים ביער זמן רב כדי להגיע לחיילים שיטפלו בנו. הנס הגדול שלי שנשארתי בחיים. אני צריך לעבור עוד ניתוחים ושיקום, אבל הכי חשוב שנשארתי בחיים".
גנדי סיפר שהגיע לאוקראינה והתגייס לצבא שם חודש לאחר הפלישה הרוסית. "ברגע ששמעתי על התחלת המלחמה לא יכולתי לשאת את המחשבה שטנקים נכנסים לאודסה, לעיר שלי, לקהילה היהודית, למקום שבו גדלתי. לא יכולתי להסתכל מהצד והצטרפתי ללחימה", הוא אמר.
לבית החולים בקייב הועבר גנדי אתמול בסיוע ארגון זק"א ומשרד החוץ. נחמן דיקשטיין, סגן מפקד זק"א באוקראינה, סיפר כי "עם קבלת הקריאה על פציעתו של החייל, אזרח ישראלי, יצרנו איתו קשר והבנו שהוא נפגע בגפיו התחתונות ומרסיסים בפניו".
דיקשטיין הוסיף כי "מפאת פציעתו הקשה היה קושי לשחררו לבית חולים אחר. כאן נכנסו לתמונה אולג וישניאקוב המשמש קונסול של כבוד של ישראל באוקראינה ויועציו אלברט פלדמן וואלרי טרסוב. אולג שלח פניות לראשי משרד הביטחון ומשרד הבריאות באוקראינה, וביקש מהם את התערבותם לשחררו".
שלשום התקבלה תשובה חיובית שניתן לשחרר את גנדי מבית החולים בחרקוב. אתמול, במבצע לוגיסטי עם רופא ופרמדיק, הוא הועבר באמבולנס לבית חולים בקייב להמשך טיפול מורכב שעליו לעבור.